Polski Portal Morski
Aktualności Środowisko

Polsko niemiecka narada zimowa w sprawie wspólnej akcji lodołamania w sezonie 2023/2024

Odbyła się polsko-niemiecka narada zimowa pomiędzy Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie RZGW w Szczecinie a Urzędem Dróg Wodnych i Żeglugi Odry i Haweli w Eberswalde. Przewodniczącym niemieckiej delegacji był Ralf Dimmek, stroną polską przewodniczyła Marta Kobrzyńska- Chudzik.

Uczestnicy Strony polskiej:

  1. Marta Kobrzyńska-Chudzik
  2. Dominika Gajlewicz
  3. Stefan Iwicki
  4. Adam Łazarow

Uczestnicy Strony niemieckiej:

  1. Ralf Dimmek
  2. Regina Jeske
  3. Cornelia Lauschke
  4. Janett Filipzik

W celu przeprowadzenia akcji lodołamania na terenie RZGW w Szczecinie od 1 grudnia 2023 roku strona polska przewidziała udział siedmiu jednostek, natomiast strona niemiecka gotowość sześciu jednostek.

Od momentu pojawienia się pierwszych zjawisk lodowych na Odrze do ich zaniku obie strony codziennie do godz. 7:20 wymieniać się będą informacjami na temat aktualnej sytuacji lodowej, prognoz pogody, oceny dnia poprzedniego oraz gotowości technicznej lodołamaczy. O godzinie 10:00 nastąpi pełna wymiana informacji pomiędzy przedstawicielami kierownictwa akcji obu stron, dotycząca zadań na dany dzień, na podstawie aktualnych sprawozdań lodowych i prognoz pogody.

Podobnie jak w latach poprzednich, niemiecki lodołamacz czołowy będzie miał swojego tłumacza, natomiast niemieckie lodołamacze liniowe obsługiwane będą przez tłumacza polskiego. Uzgodniono, że udział lodołamaczy w akcji będzie organizowany w taki sposób, aby godziny pracy lodołamaczy polskich i niemieckich rozkładały się równomiernie odpowiednio na obie strony, przy uwzględnieniu dróg dojazdu lodołamaczy pomiędzy miejscem ich postoju a rejonem udziału w akcji (w przypadku lodołamaczy niemieckich Schwedt i Hohensaaten).

Na spotkaniu omówiono również zasady współpracy dotyczące utrzymania szlaku żeglugowego na granicznym odcinku rzeki Odry i Odry Zachodniej w perspektywie do końca 2023 roku i  początku 2024.

Strony wymieniły się informacjami dotyczącymi planów na 2024 rok oraz omówiły sezon nawigacyjny w 2023 roku. 

Strona polska przedstawiła główne założenia nowego informatora nawigacyjnego pn. Wirtualny Informator Rzeczny. omówiono możliwośc importu danych z wybranych niemieckich drogowskazów do systemu WIR. 

Źródło/fot.: Wody Polskie

Zobacz podobne

Inwestujemy w rozwój retencji. Powstanie kolejny zbiornik wodny

KM

„Dar Młodzieży” pierwszy na mecie drugiego wyścigu The Tall Ships Races 2023

AB

Tunel w Świnoujściu. Jak zmienia się komora startowa na wyspie Uznam?

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie