Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie Ważne

Stocznia Szczecińska „Wulkan” przetransportowała potężną część doku

Na terenie Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” przeprowadzono transport konstrukcji pierwszego modułu doku o masie ponad 4 000 ton. Stanowi to istotny krok w rozwoju infrastruktury morskiej przedsiębiorstwa.

Cała operacja została zaplanowana i zrealizowana przez zespół Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”.

Transport odbył się z placu montażowego Odra Nowa na plac OP-10, a jego realizacja wymagała zastosowania aż 132 osi samobieżnych platform transportowych (SPMT) ze względu na wagę konstrukcji.

Transport modułu doku stanowi kamień milowy w rozwijaniu infrastruktury morskiej, umożliwiając obsługę nawet największych gabarytów stanowiąc istotny postęp w rozwoju własnym technologii morskich.

Specjalnie zaprojektowana konstrukcja doku będzie mogła przyjmować jednostki o masie do 24 000 ton, co stawia Stocznię Szczecińską „Wulkan” w pozycji lidera w obszarze infrastruktury morskiej.

Informacje techniczne dotyczące budowanego doku:

  • Maksymalna masa jednostki do dokowania: 24 000 ton
  • Długość całkowita: 235,6 m
  • Długość podporowa: 230,88 m
  • Szerokość zewnętrzna: 47,30 m
  • Szerokość wewnętrzna (między basztami): 38,0 m
  • Wysokość pontonu w pozycji startowej: 5,25 m
  • Wysokość pontonu przy baszcie: 5,10 m
  • Wysokość do poziomu bezpieczeństwa: 15,50 m
  • Wysokość całkowita: 19,0 m
  • Zanurzenie maksymalne: 16,0 m
  • Zanurzenie robocze: 4,75 m
  • Klasa dokowania: *dK
  • Masa dokowania wraz z wyposażeniem: 11 200 ton

O Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”

Stocznia Szczecińska „Wulkan” to duża stocznia położona na Pomorzu Zachodnim, na południe od Morza Bałtyckiego. Stocznia rozwija działalność w zakresie produkcji konstrukcji stalowych dla branży morskiej, offshore i onshore dla odbiorców światowych. Strategia Stoczni „Wulkan” jest silnie powiązana z kluczowymi aktywami, które są dedykowane dla kompletnych dużych statków i konstrukcji stalowych o masie jednostkowej do 4500 ton. W ramach planu morskiej stoczni wiatrowej planuje się budowę morskich podstacji wiatrowych, a także innych wielkogabarytowych komponentów offshore na rynek europejski i amerykański. Działalność stoczniowa skupi się na flocie handlowej, a także statkach do obsługi morskiej energetyki wiatrowej, takich jak statki typu „Walk to Work”.

Źródło mat. prasowy

Zobacz podobne

Jaki będzie koszt budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną?

BS

Urząd Morski w Szczecinie. Podpisana pre-umowy na przygotowanie projektu „Natura 2000”

AB

Jak walczyć ze smogiem? Jednym z dobrych rozwiązań są gazociągi!

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie