Terminal Cukrowy, oddział Krajowa Grupa Spożywcza w Port Gdańsk pracuje na pełnych obrotach. Przy Nabrzeżu Wiślanym odbył się załadunek polskiego cukru na statek AK Halima, pływający pod banderą Barbadosu. To druga w tym roku jednostka, która przyjmuje ładunek prosto z terminalu. Worki – po 50 kg każdy, są ładowane na statek bezpośrednio z magazynu za pomocą specjalistycznej załadowarki statkowej.
Zanim jednak cukier trafi do worków, przechodzi długą drogę. Jego transport do hali magazynowej, gdzie znajdują się stanowiska do pakowania, rozpoczyna się od silosa magazynowego (to jeden z wyższych obiektów w mieście, liczy 56 m – czyli tyle, ile ma 17 piętrowy blok). Następnie z estakady cukier jest przesypywany do zbiorników buforowych, które zasilają specjalistyczne urządzenia ważąco – pakujące. Gdy jest już w workach trafia na statek.
W sumie AK Halimą w świat wyruszy ok. 22 tys. ton cukru. Ale cukier z Terminalu Cukrowego eksportowany jest również w kontenerach, które wypływają równolegle z Baltic Hub.
Źródło, mat. filmowy Port Gdańsk