Polski Portal Morski
Aktualności

Remont Długiego Pobrzeża. Kolejny etap prac i nowa organizacja ruchu

Od lipca mieszkańcy i turyści korzystać będą z dwóch kompleksowo przebudowanych odcinków Długiego Pobrzeża. Na kolejnym odcinku, od Żurawia do Bramy Straganiarskiej, rozpoczynają się prace związane z ułożeniem nawierzchni.

Jakie prace

Od kwietnia na fragmencie Długiego Pobrzeża od Bramy Straganiarskiej do Żurawia (odcinek 1B) prowadzone są prace przygotowawcze do układania nawierzchni. Transport materiałów budowlanych będzie odbywał się Bramą Świętojańską, co spowoduje częściowe wyłączenie jej dla ruchu pieszego. Prace związane z układaniem nawierzchni spowodują zwężenie przejścia wzdłuż nabrzeża. Na fragmencie od Bramy Straganiarskiej do Bramy Świętojańskiej prace potrwają do końca maja. Na odcinku od Bramy Świętojańskiej do Żurawia utrudnienia potrwają do końca czerwca.

Na tym odcinku zachowane zostaną dojścia do lokali usługowych. Dostęp do lokali nieposiadających wejścia od strony zachodniej będzie wygrodzony w postaci korytarza dla pieszych. Ze względu na powyższe prace drogowe zalecany jest ruch ulicami Tokarską i Warzywniczą.

Zmiana organizacji ruchu

Od poniedziałku, 8 kwietnia, następuje również zmiana tymczasowej organizacji ruchu na odcinku 1A – pomiędzy Bramą Zieloną, a Bramą św. Ducha. Do majówki zamknięty zostanie odcinek od Bramy Chlebnickiej do Mostu Zielonego. Zakończenie prac na odcinku 1A przy kładce planowane jest na koniec czerwca. Wówczas kładka obrotowa zostanie również udostępniona pieszym.

Przebudowa konstrukcji Długiego Pobrzeża ma na celu przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom. A dzięki nowej nawierzchni i małej architekturze poprawi się estetyka tego miejsca i przywrócone zostaną jego walory historyczne.

Od początku kwietnia obowiązuje letni harmonogram zwodzenia kładki na Ołowiankę. Szczegóły dostępne na stronach GZDiZ i DRMG.

Źródło: https://www.gdansk.pl/ Fot.: Wikipedia

Zobacz podobne

MI: ostatnie 800 m toru do portu musi zmodernizować Zarząd Portu Morskiego w Elblągu

BS

Exalo Drilling z grupy PGNiG będzie wiercić u brzegów Tanzanii

BS

PGE i Orsted z pozwoleniem na budowę sztucznych wysp na obszarze sąsiadującym z lokalizacją MFW Baltica

JK

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie