Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo

NET MARINE Marine Power Service naprawi ORP Kaszub?

6 lipca Komenda Portu Wojennego w Gdyni poinformowała o wyborze podmiotu, który zrealizuje usługę naprawy bieżącej korwety ORP Kaszub. Ostatecznie powyższe prace, o ile nie dojdzie do interwencji Krajowej Izbie Odwoławczej, zostaną zrealizowane przez firmę NET MARINE Marine Power Service Sp. z o.o. w Gdańsku.

W rywalizacji o powyższe zamówienie uczestniczyły cztery podmioty: NET MARINE Marine Power Sp. z o.o. ze Szczecina (deklarująca realizację zamówienia w Gdańsku), PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. z Gdyni, Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego S.A. z Gdańska i Stocznia Remontowa Nauta S.A. w restrukturyzacji z Gdyni. Postępowanie uruchomiono w kwietniu bieżącego roku. Zwycięska oferta otrzymała 95,8% punktów – realizację zamówienia podstawowego wyceniono na kwotę 6,5 mln PLN brutto, a zamówienia opcjonalnego 5,1 mln PLN brutto. Dodatkowo usługodawca wskazał, że ryzyko poniesienia kosztów wykonania prac nieobjętych zamówieniem podstawowym, a których wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania lub zakończenia prac określił na 11%.

Pozostałe oferty otrzymały 90,23% punktów (PGZ Stocznia Wojenna; wartość oferty 11,7 mln PLN brutto, w tym 7,7 mln PLN zamówienie podstawowe, 5% ryzyka poniesienia kosztów dodatkowych), 90% punktów (Stocznia Remontowa Nauta w restrukturyzacji; wartość oferty 11,1 mln PLN brutto w tym 8,5 mln PLN brutto zamówienie podstawowe, 0% ryzyka poniesienia kosztów dodatkowych), 69,01% punktów (Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego; wartość oferty 14,5 mln PLN brutto w tym 7,5 mln PLN zamówienie podstawowe, 0% ryzyka poniesienia kosztów dodatkowych).

Korweta zwalczania okrętów podwodnych ORP Kaszub została wcielona do służby 15 marca 1987 roku. Obecnie znajduje się w strukturach Dywizjonu Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów w Gdyni. Najprawdopodobniej jej następcą będzie jedna z trzech fregat planowanych do zamówienia w ramach programu Miecznik.

źródło:ZBiAM fot. Łukasz Pacholski

Zobacz podobne

Adamczyk: w Europie Środkowo-Wschodniej za mało połączeń na osi północ-południe

BS

Lodołamacze ze stoczni Remontowa Shipbuilding już w Szczecinie

KM

Rekordowe przeładunki w terminalu Naftoportu w 2021 r.

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie