Polski Portal Morski
Aktualności Żegluga

TransContainer uruchamia regularne usługi multimodalne z Korei do Polski przez Daleki Wschód

PJSC TransContainer z Grupy Delo wraz z koreańską firmą Pantos Logistics oraz polską firmą PKP LHS uruchomiły regularną usługę multimodalnego przewozu ładunków w kontenerach z Republiki Korei do Polski przez rosyjski Daleki Wschód i Ukrainę informuje TransContainer w komunikacie prasowym.


W ramach pierwszej wysyłki 60 kontenerów załadowanych elektroniką, częściami samochodowymi i towarami konsumpcyjnymi zostało wysłanych z Busan do stacji Sławków w Polsce. Ładunek przybył z Korei drogą morską, a 3 listopada 2021 r. został wysłany pociągiem ekspresowym z Nachodki do punktu docelowego koleją transsyberyjską. Pociąg przejedzie przez przejście graniczne Suzemka-Zernovo, przejedzie przez terytorium Ukrainy i dotrze do Polski przez przejście graniczne w Hrubieszowie. Transport koleją zajmie 15 dni. W przyszłości składy całopociągowe będą kursowały na tej trasie co tydzień.


TransContainer zapewnia swoje kontenery na całej trasie i organizuje transport kolejowy z rosyjskiego Dalekiego Wschodu do granicy z Polską, Pantos Logistics zapewnia transport samochodowy na terenie Republiki Korei, transport morski i dostawę na ostatnią milę w Europie, a PKP LHS organizuje przewóz ładunków koleją na terenie Polski.

„Transport kolejowy w ramach naszej nowej usługi realizowany jest na najdłuższej trasie szerokotorowej na świecie: w sumie pociąg przejeżdża ponad 11 tysięcy kilometrów. Transport jednotorowy pozwala zaoszczędzić czas, ponieważ nie ma potrzeby wykonywania przeładunku na trasie aż do granicy z krajem docelowym”, powiedział Vladimir Khlutkov, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Azji i Pacyfiku w PJSC TransContainer.
W kontekście obciążenia białoruskich przejść granicznych TransContainer dywersyfikuje trasy dostaw do Europy. Nowa trasa dołączyła do uruchomionej we wrześniu regularnej obsługi multimodalnej z krajów regionu Azji i Pacyfiku do Europy przez port Kaliningrad.

PJSC „TransContainer” to rosyjski intermodalny operator kontenerowy, który zarządza największą flotą kontenerów i platform w Rosji.

źródło Infomare/ fot. VSC

Zobacz podobne

Podpisano list intencyjny ws. współpracy w dziedzinie gospodarki wodorowej

KM

Polska stocznia opracowała koncept instalacji rotorów Flettnera

KM

Minister Moskwa: 5 mln wniosków o dodatek węglowy

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie