Polski Portal Morski
Aktualności

Jak minął rok największemu polskiemu armatorowi ?

To był bardzo dobry rok dla największego polskiego armatora- Polskiej Żeglugi Morskiej.

Stawki frachtowe dla statków jakie posiada PŻM wzrosły czterokrotnie – mówi Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej.

– Bardzo wysokie były stawki frachtowe na przewóz ładunków masowcami. Warto to powiedzieć „obrazowo”, w momencie, kiedy rok się zaczynał, w styczniu stawki były trzykrotnie, czy czterokrotnie nawet mniejsze, niż w październiku. Przez cały 2021 rok stawki rosły i nasze statki to odczuwały – dodawał Gogol.

W mijającym roku statki PŻM w niewielkim stopniu woziły węgiel, w ładowniach armatora dominowało czyste zboże.

– W ładowniach naszych statków przede wszystkim królowało zboże, było go bardzo dużo na rynku. Woziliśmy je głównie pomiędzy obiema Amerykami, a Europą i Afryką Północną. Również woziliśmy duże ilości zboża z okolic Morza Czarnego, Ukrainy do Arabii Saudyjskiej – podsumowuje rzecznik PŻM.

Polska Żegluga Morska ma obecnie 59 statków w tym cztery promy na liniach do Szwecji. Statki PŻM są stosunkowo nowe, średnia wieku jednostki nie przekracza 10 lat.

źródło Radio Szczecin/ fot. PŻM

Zobacz podobne

Polska koncesja na surowce na dnie Atlantyku. Nowe perspektywiczne.

BS

Wojewoda zachodniopomorski: zakaz kontaktu z wodami Odry może zostać przedłużony

BS

UTWORZENIE FLOTYLLI PIŃSKIEJ

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie