Rok 2021 był sporym wyzwaniem dla pracowników Grupy Azoty Polyolefins. W styczniu 2021 roku zaawansowanie pracy wynosiło 38%, na koniec grudnia 83%.
Na terminalu ładunkowo – przeładunkowym zostały zadaszone wszystkie zbiorniki, tj 2 zbiorniki na propan o pojemności 40 tys. m3 o raz zbiornik na etylen o pojemności 12 tys. m3. Na potrzeby instalacji PDH terminal będzie odbierał 500 tys. ton propanu rocznie.
Zakończono prace pogłębiarskie w Kanale polickim dzięki któremu możliwe będzie przyjmowanie statków do całkowitej długości 220 m. W części morskiej projektu zakończono budowę platformy rozładunkowej wraz z pomostami komunikacyjnymi oraz urządzeniami cumowniczymi i odbojowymi dla statków.
Postępy na budowie posuwają się do przodu również dzięki świetnej logistyce związanej ze skomplikowanymi transportami, m.in transport zbiornika ważącego 585 ton.
Jednym z najważniejszych działań na budowie było posadowienie splittera P-P, operacja ta została przeprowadzona z wykorzystaniem dźwigu pierścieniowego, którego średnica podstawy wynosi 21 metrów, wysokość całkowita 121 metrów, a maksymalny udźwig to 1600 ton.
Grupa Azoty zajmuje drugą pozycję w UE w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych, a takie produkty jak melamina, kaprolaktam, poliamid, alkohole OXO, czy biel tytanowa mają również silną pozycję w sektorze chemicznym, znajdując zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,52 mld zł w 2020.
źródło/ fot. / mat. filmowy Grupa Azoty