W poprzednich tygodniach na wyspie Uznam, w budynku wentylatorni VC1 zakończono prace nad konstrukcją pod suwnicę i sam jej montaż. W budynku Trafo TK1 kontynuowana jest konstrukcja ponad płytą fundamentową, a w budynku Trafo TK3 trwają roboty wykończeniowe i instalacyjne roboty wewnętrzne. W komorze startowej trwa natomiast zasypka zachodniej części komory pod płytę jezdni.
W tunelu, na odcinku T3 zakończono budowę barier energochłonnych. Przy wyjściu ewakuacyjnym EE2 oprócz uszczelniania całej konstrukcji, układane są prefabrykaty typu U oraz filigrany wraz ze zbrojeniem płyty jezdnej.
W komorze odbiorczej na wyspie Wolin uszczelniane są ściany szczelinowe. Na rampie i w tunelu wykonywane są roboty wykończeniowe kap chodnikowych i barier energochłonnych. Trwa także hydrofobizacja, czyli proces zapobiegania wnikaniu wody w głąb struktury ścian szczelinowych oraz montaż paneli aluminiowych, na wcześniej zamontowanych konstrukcjach pod elewację. Plac budowy jest porządkowany.
Zgodnie z ostatnimi ustaleniami wszystkie prace mają się zakończyć do końca tego roku, a w pierwszych miesiącach 2023 zaplanowane są odbiory techniczne, a następnie otwarcie przeprawy. Aktualnie otwarcie tunelu planowane jest w maju 2023 roku.
źródło / fot./ mat. filmowy Urząd Miasta Świnoujście