Polski Portal Morski
Aktualności Extra

PKN Orlen na pierwszym miejscu w rankingu „Rzeczpospolitej” na najcenniejszą polską markę

PKN Orlen zajął pierwsze miejsce w rankingu „Rzeczpospolitej” na najcenniejszą polską markę. Jest ona wyceniana na blisko 10 mld zł, a jej wartość od poprzedniej edycji wzrosła dwukrotnie, na czym korzystają akcjonariusze i polska gospodarka – przekazał w czwartek płocki koncern.

Jak oznajmiła spółka w komunikacie, „PKN Orlen zajął pierwsze miejsce w rankingu „Rzeczpospolitej” na najcenniejszą polską markę”. „Marka Orlen jest wyceniana już na blisko 10 mld zł. Jej wartość od poprzedniej edycji wzrosła dwukrotnie, na czym korzystają Akcjonariusze i polska gospodarka” – podkreślił płocki koncern.

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek oświadczył, że kierowana przez niego spółka „jest nowoczesną marką i wizytówką polskiego biznesu”. W kontekście rankingu „Rzeczpospolitej” ocenił, że wyróżnienie to potwierdza, iż płocki koncern rozwija się we właściwym kierunku, a rynek docenia jego sukcesy. „Konsekwentnie wzmacniamy także globalną rozpoznawalność. Oferujemy produkty i usługi na światowym poziomie. Są one dostępne już w ponad 110 krajach na 6 kontynentach” – powiedział Obajtek, cytowany w komunikacie.

Szef PKN Orlen przypomniał, że spółka, wraz ze swą grupą kapitałową buduje „silny koncern multienergetyczny o zdywersyfikowanych przychodach, który będzie efektywnie konkurował na międzynarodowym rynku i odpowiadał na wyzwania związane z transformacją energetyczną”. „Inwestycje realizowane m.in. w nisko i zeroemisyjne źródła energii jeszcze bardziej wzmocnią Grupę Orlen, z korzyścią dla akcjonariuszy, klientów i całej polskiej gospodarki” – stwierdził Obajtek.

PKN Orlen wspomniał, że w 2020 r. osiągnął jeden z najlepszych wyników finansowych wśród firm z sektora oil and gas, przy czym Grupa Orlen w całym zeszłym roku wypracowała skonsolidowany zysk netto w wysokości 2,8 mld zł, uwzględniając odpisy na aktywach oraz zysk na okazyjnym nabyciu akcji spółki Energa. W informacji zaznaczono, że w tym czasie Grupa Orlen kontynuowała kluczowe inwestycje rozwojowe, na które zgodnie z planem przeznaczyła łącznie 9 mld zł. Jak dodał płocki koncern, że w 2020 r. rekordowy wynik EBITDA wypracowały segment detalu i energetyki.

„Dużą rolę w budowaniu pozycji marki pełni marketing i sponsoring, dlatego bardzo ważne jest właściwe zarządzanie tymi obszarami i realizacja ambitnych projektów, które wspierają nasze działania biznesowe” – powiedział Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu. Według niego, doskonałym przykładem takiej aktywności płockiego koncernu jest sponsoring sportu i kultury. „Tylko w 2020 r. uzyskaliśmy z niego w światowych mediach ekwiwalent reklamowy na poziomie 800 mln zł” – wyliczył Burak.

PKN Orlen zwrócił uwagę, że odzwierciedleniem stabilnej sytuacji finansowej koncernu, a także efektem konsekwentnie realizowanych planów rozwojowych we wszystkich obszarach działalności, było zarekomendowanie przez zarząd spółki wypłaty dywidendy za 2020 r. na poziomie 3,5 zł na jedną akcję. Zgodną z tą rekomendacją ostateczną decyzję w sprawie dywidendy za 2020 r. podjęło w czwartek Zwyczajne Walne Zgromadzenie płockiego koncernu.

Jak zaznaczył PKN Orlen, pierwszy kwartał 2021 r. był „kontynuacją bardzo dobrych wyników”. „Grupa Orlen zakończyła go z zyskiem operacyjnym EBITDA LIFO na poziomie 2,4 mld zł i osiągnęła ok. 1,9 mld zł zysku netto” – przypomniał płocki koncern. Dodał, iż ponownie rekordowy wynik zanotował segment energetyki, który wypracował w pierwszych trzech miesiącach prawie 1,1 mld zł EBITDA LIFO, czyli ponad 2-krotnie więcej niż rok wcześniej. W informacji wspomniano również, że „solidny wynik” zanotował także segment detalu i petrochemii Grupy Orlen.

PKN Orlen podał, że ranking najcenniejszych polskich marek przygotowywany jest w oparciu o kryteria finansowe i badania opinii konsumentów – polega na utworzeniu zestawienia komercyjnych marek krajowych, według reprezentowanej przez nie wartości pieniężnej. „Ranking dotyczy polskich marek, czyli takich, które zostały stworzone na polskim rynku, i dla których Polska jest wiodącym rynkiem” – wyjaśnił płocki koncern.

Źródło Pap fot. Orlen

Zobacz podobne

Krajowa Izba Gospodarki Morskiej odznaczona Krzyżem Pro Mari Nostro

AB

To już 5. w tym miesiącu dostawa LNG do gazoportu w Świnoujściu

KM

Szkolenie morskie ORP Orzeł

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie