Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie

Kolejny prom hybrydowy powstaje w stoczni CRIST

W piątek odbyło się pierwsze cięcie stali nowoczesnego, przyjaznego dla środowiska, ekologicznego promu hybrydowego dla fińskiego armatora  Finferries, o numerze budowy P317.

To już trzeci, tego typu,  nowoczesny prom hybrydowy „plug-in”, w pełni wyposażony, budowany dla fińskiego operatora promowego  Finferries przez stocznie CRIST.

Budowa kolejnej jednostki  jest kontynuacją długoletniej, owocnej współpracy między CRIST a Finferries, a także ugruntowaniem ogromnego doświadczenia jakie stocznia CRIST nabyła realizując poprzednie projekty.

Prom hybrydowy będzie pokonywać swoją trasę, korzystając wyłącznie z własnych baterii ładowanych bezpośrednio z lądu podczas ładunku i rozładunku, natomiast spalinowe zespoły prądotwórcze będą służyły jedynie jako rezerwowe źródło zasilania jednostki w przypadku złych warunków pogodowych na trasie.

Jednostka o długości 70m przeznaczona do eksploatacji na wodach o ograniczonym dostępie, specjalnie zaprojektowana dla połączenia Nauvo-Korppoo w Finlandii, będzie miała możliwość przetransportowania do 52 samochodów osobowych lub kombinację przyczep, ciężarówek, autobusów i samochodów, a także przewóz do  200 pasażerów na swoim pokładzie.

Należy przypomnieć, iż  pierwszym wybudowanym przez CRIST dla Finferries najnowocześniejszym, dwustronnym  promem hybrydowym,  była „Elektra”.  

„ Elektra” to pierwszy tego typu prom wybudowany w Unii Europejskiej a drugi na świecie,  który okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały nagrodzone m.in. międzynarodową nagrodą „Ship of the Year” w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.

źródło : Crist

Zobacz podobne

„Szczecin żyje gospodarką morską”

BS

Okręty Rosji odsunięte na ponad 100 km od ukraińskiego wybrzeża

KM

Wszystkie trzy tłocznie Baltic Pipe w Polsce po odbiorach technicznych

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie