Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo Ministerstwo Polska Morska TV

Kanał żeglugowy przez Mierzeję okiem wykonawców

Podczas przekopu Mierzei Wiślanej powstanie 10 144 charakterystycznych betonowych bloczków w trzech różnych rozmiarach, o wadze od 2,34 do 9,6 tony każdy. Będzie to pod tym względem druga na świecie tego rodzaju budowa ponieważ po raz pierwszy zastanowano je na zaporze wodnej Afsluitdijk w Holandii.

Zapraszamy do obejrzenia materiału w którym inżynierowie, odpowiedzialni za realizację poszczególnych elementów inwestycji, opowiadają m.in. o logistyce, wyzwaniach i zastosowanych rozwiązaniach inżynieryjnych. Przedstawiają również ciekawostki związane z budową sztucznej wyspy, falochronów oraz śluzy.

Film przygotowany przez wykonawcę I części budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – konsorcjum NDI/BESIX.

Źródło Marek Gróbarczyk Facebook fot. materiały prasowe NDI/BESIX

Zobacz podobne

Port Gdynia z konkursem „Kalendarze Portowe 2024”

AB

Ireneusz Zyska o realizacji współpracy w zakresie morskiej energetyki wiatrowej w Polsce

Autor

Stocznia Gdańska zbuduje statki dla fińskiej Straży Granicznej

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie