Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo Ministerstwo Polska Morska TV

Kanał żeglugowy przez Mierzeję okiem wykonawców

Podczas przekopu Mierzei Wiślanej powstanie 10 144 charakterystycznych betonowych bloczków w trzech różnych rozmiarach, o wadze od 2,34 do 9,6 tony każdy. Będzie to pod tym względem druga na świecie tego rodzaju budowa ponieważ po raz pierwszy zastanowano je na zaporze wodnej Afsluitdijk w Holandii.

Zapraszamy do obejrzenia materiału w którym inżynierowie, odpowiedzialni za realizację poszczególnych elementów inwestycji, opowiadają m.in. o logistyce, wyzwaniach i zastosowanych rozwiązaniach inżynieryjnych. Przedstawiają również ciekawostki związane z budową sztucznej wyspy, falochronów oraz śluzy.

Film przygotowany przez wykonawcę I części budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – konsorcjum NDI/BESIX.

Źródło Marek Gróbarczyk Facebook fot. materiały prasowe NDI/BESIX

Zobacz podobne

Polacy rozpoczynają rywalizację w żeglarskim mundialu

AB

Macron proponuje transportować przez Rumunię zboża blokowane przez Rosję w portach w Odessie

BS

Rozpoczął się kluczowy etap prac dla budowy zbiornika retencyjnego Bzin

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie