Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo Ministerstwo Polska Morska TV

Kanał żeglugowy przez Mierzeję okiem wykonawców

Podczas przekopu Mierzei Wiślanej powstanie 10 144 charakterystycznych betonowych bloczków w trzech różnych rozmiarach, o wadze od 2,34 do 9,6 tony każdy. Będzie to pod tym względem druga na świecie tego rodzaju budowa ponieważ po raz pierwszy zastanowano je na zaporze wodnej Afsluitdijk w Holandii.

Zapraszamy do obejrzenia materiału w którym inżynierowie, odpowiedzialni za realizację poszczególnych elementów inwestycji, opowiadają m.in. o logistyce, wyzwaniach i zastosowanych rozwiązaniach inżynieryjnych. Przedstawiają również ciekawostki związane z budową sztucznej wyspy, falochronów oraz śluzy.

Film przygotowany przez wykonawcę I części budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – konsorcjum NDI/BESIX.

Źródło Marek Gróbarczyk Facebook fot. materiały prasowe NDI/BESIX

Zobacz podobne

Rekord przesyłu paliwa w GAZ-SYSTEM w ubiegłym roku

Autor

Nowy Prorektor w Akademii Morskiej w Szczecinie

Autor

Morska Stocznia Remontowa Gryfia: doki i nabrzeża w całości zajęte

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie