Polski Portal Morski
Aktualności Offshore Środowisko Technologie

Kongsberg Maritime aktualizuje 19 sterowników systemów bezpieczeństwa i automatyki w FPSO

Dedykowany zespół projektowy Kongsberg Maritime z powodzeniem przeprowadził poważną modernizację systemów bezpieczeństwa i automatyki na statku FPSO (ang. Floating Production Storage and Offloading) należącym do norweskiej firmy zajmującej się poszukiwaniem i rozwojem ropy naftowej Aker BP.

Dawniej tankowiec o nazwie Odin , statek został przekształcony w FPSO w 2008 roku i przemianowany na Alvheim w związku z polem naftowym, na którym operuje, położonym w środkowej części Morza Północnego. Jednak jego system kadłuba nie został zmodernizowany podczas tego procesu. Biorąc pod uwagę, że system kadłuba zbliżał się do końca swojej żywotności, z przestarzałym oprogramowaniem i sprzętem oraz rosnącą trudnością w pozyskiwaniu części zamiennych, modernizacja była postrzegana jako rozsądne rozwiązanie.

Po zbadaniu wszystkich istniejących sterowników systemów bezpieczeństwa i automatyki i porównaniu potencjalnych metod modernizacji, zespół Kongsberg Maritime zorganizował pełną wymianę 19 sterowników SAS w ramach projektu EPCI (Engineering, Procurement, Construction and Installation). Zakres dostaw KM obejmował wszystko, od inżynierii, zaopatrzenia, produkcji i dokumentacji po testowanie, instalację na morzu i uruchomienie szaf SAS kadłuba. Projekt rozpoczął się od zamówienia od Aker BP w lutym 2020 r. i zakończył się w październiku 2021 r. pomyślnym testem na żywo na ostatnim kontrolerze na morzu.

Dostawy projektowe zostały zrealizowane zgodnie z wymogami BHP i jakościowymi Aker BP, terminowo iw ramach budżetu ustalonego dla projektu w szczytowym momencie pandemii. Ograniczenia blokady wymagały od zespołu myślenia cyfrowego i działania na odległość, co udało się skutecznie. W trakcie projektu nie zgłoszono żadnych incydentów BHP, co świadczy o niezmiennie wysokich standardach BHP przestrzeganych przez wszystkich członków zespołu.

„ Ten złożony i wymagający projekt dla Aker BP naprawdę przetestował nasze ograniczenia i jestem bardzo dumny z każdego, kto przyczynił się do naszego sukcesu ” – mówi Nicola Barbati, kierownik projektu ds. ropy i gazu w Kongsberg Maritime. „ Około 30 zdeterminowanych osób z całej naszej globalnej organizacji odegrało kluczową rolę w dostarczeniu tego wysokiej jakości projektu do bardzo zadowolonego klienta ”.

Lider zespołu Anders Asperheim, Oil & Gas Operations, Kongsberg Maritime, wymienia kilka kluczowych czynników, które przyczyniły się do pomyślnego wyniku tego projektu. „ Nasz sukces wynikał głównie z bardzo dobrej współpracy z firmą Aker BP i wykonawcą instalacji Origo ”, wyjaśnia. „ Mieliśmy odpowiednie kompetencje i elastyczne zasoby, postawę jednego zespołu oraz przyjazne, otwarte i uczciwe środowisko pracy, w którym wszyscy o siebie dbali ”.

Jørund Sæten, inżynier projektu w Aker BP, nie ma nic poza pochwałami dla swoich kolegów z KM. „ W projekcie modernizacji kadłuba Alvheim wymieniono 19 kontrolerów SAS, gdy zasób był w pełnej produkcji ”, podkreśla. „ Projekt został zrealizowany w ścisłej współpracy z personelem obsługującym i instalatorami terenowymi. Kongsberg Maritime był integralną częścią zespołu, który oszacował i zrealizował projekt, i znacząco przyczynił się do pełnego sukcesu projektu.”

źródło http://www.kongsberg.pl / fot.Vessel Finder

Zobacz podobne

Wyjątkowy karabin przez lata leżał w magazynie. „Jedyny egzemplarz w Polsce”

Bartłomiej Czetowicz

Dawno, dawno temu… Historia Portów Szczecin – Świnoujście.

PL

Morska Straż Graniczna. Wyzwania nie tylko dla mężczyzn

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie