Dedykowany zespół projektowy Kongsberg Maritime z powodzeniem przeprowadził poważną modernizację systemów bezpieczeństwa i automatyki na statku FPSO (ang. Floating Production Storage and Offloading) należącym do norweskiej firmy zajmującej się poszukiwaniem i rozwojem ropy naftowej Aker BP.
Dawniej tankowiec o nazwie Odin , statek został przekształcony w FPSO w 2008 roku i przemianowany na Alvheim w związku z polem naftowym, na którym operuje, położonym w środkowej części Morza Północnego. Jednak jego system kadłuba nie został zmodernizowany podczas tego procesu. Biorąc pod uwagę, że system kadłuba zbliżał się do końca swojej żywotności, z przestarzałym oprogramowaniem i sprzętem oraz rosnącą trudnością w pozyskiwaniu części zamiennych, modernizacja była postrzegana jako rozsądne rozwiązanie.
Po zbadaniu wszystkich istniejących sterowników systemów bezpieczeństwa i automatyki i porównaniu potencjalnych metod modernizacji, zespół Kongsberg Maritime zorganizował pełną wymianę 19 sterowników SAS w ramach projektu EPCI (Engineering, Procurement, Construction and Installation). Zakres dostaw KM obejmował wszystko, od inżynierii, zaopatrzenia, produkcji i dokumentacji po testowanie, instalację na morzu i uruchomienie szaf SAS kadłuba. Projekt rozpoczął się od zamówienia od Aker BP w lutym 2020 r. i zakończył się w październiku 2021 r. pomyślnym testem na żywo na ostatnim kontrolerze na morzu.
Dostawy projektowe zostały zrealizowane zgodnie z wymogami BHP i jakościowymi Aker BP, terminowo iw ramach budżetu ustalonego dla projektu w szczytowym momencie pandemii. Ograniczenia blokady wymagały od zespołu myślenia cyfrowego i działania na odległość, co udało się skutecznie. W trakcie projektu nie zgłoszono żadnych incydentów BHP, co świadczy o niezmiennie wysokich standardach BHP przestrzeganych przez wszystkich członków zespołu.
„ Ten złożony i wymagający projekt dla Aker BP naprawdę przetestował nasze ograniczenia i jestem bardzo dumny z każdego, kto przyczynił się do naszego sukcesu ” – mówi Nicola Barbati, kierownik projektu ds. ropy i gazu w Kongsberg Maritime. „ Około 30 zdeterminowanych osób z całej naszej globalnej organizacji odegrało kluczową rolę w dostarczeniu tego wysokiej jakości projektu do bardzo zadowolonego klienta ”.
Lider zespołu Anders Asperheim, Oil & Gas Operations, Kongsberg Maritime, wymienia kilka kluczowych czynników, które przyczyniły się do pomyślnego wyniku tego projektu. „ Nasz sukces wynikał głównie z bardzo dobrej współpracy z firmą Aker BP i wykonawcą instalacji Origo ”, wyjaśnia. „ Mieliśmy odpowiednie kompetencje i elastyczne zasoby, postawę jednego zespołu oraz przyjazne, otwarte i uczciwe środowisko pracy, w którym wszyscy o siebie dbali ”.
Jørund Sæten, inżynier projektu w Aker BP, nie ma nic poza pochwałami dla swoich kolegów z KM. „ W projekcie modernizacji kadłuba Alvheim wymieniono 19 kontrolerów SAS, gdy zasób był w pełnej produkcji ”, podkreśla. „ Projekt został zrealizowany w ścisłej współpracy z personelem obsługującym i instalatorami terenowymi. Kongsberg Maritime był integralną częścią zespołu, który oszacował i zrealizował projekt, i znacząco przyczynił się do pełnego sukcesu projektu.”
źródło http://www.kongsberg.pl / fot.Vessel Finder