Polski Portal Morski
Polska Morska TV

Postępy na budowie tunelu w Świnoujściu. Prace na ostatniej prostej

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już za kilka miesięcy przejedziemy najdłuższą podwodną przeprawą w Polsce.Tunel w Świnoujściu jest już gotowy w 91 % i jeśli nic się nie zmieni, nową drogą pojedziemy jeszcze przed wakacjami.

Tunel jest dwukierunkowy, a szerokość pasów ruchu wynosi po 3,5 m. w każdą stronę. W tunelach drogowych nie ma chodników i nie mogą się nimi poruszać piesi, ale też rowerzyści. Tunelem nie będą mogły również przejeżdżać samochody przewożące materiały niebezpieczne (ADR). Dla takich pojazdów pozostaje przeprawa promowa.

Budowa drogi, która połączy obie wyspy, obejmuje odcinek już od ulicy Karsiborskiej na wyspie Uznam do skrzyżowania z ulicą Duńską oraz ulicą Fińską na wyspie Wolin, o łącznej długości ok. 3,2 km, z czego droga w tunelu wydrążonym w technologii TBM to dokładnie 1483,80 m.

W tunelu są cztery wyjścia ewakuacyjne – dwa z nich prowadzą z jezdni do galerii ewakuacyjnej, pozostałe dwa, wydzieloną drogą ewakuacyjną przez szachty, prowadzą na zewnątrz przez stropy w komorach na powietrze.

Na budowie tunelu pod Świną powstają również trzy stacje transformatorowe TK1 w pobliżu wjazdu do tunelu od strony wyspy Uznam, TK2 zlokalizowana niedaleko wjazdu do tunelu od strony wyspy Wolin oraz TK3 obok budynku Biura Centrum Obsługi.

Stacje transformatorowe zapewnią zasilanie dla obsługiwanych w tunelu obiektów i urządzeń. Zasilacze bezprzerwowe w stacji transformatorowej zasilą między innymi urządzenia sterownicze, urządzenia odpowiedzialne za bezpieczeństwo, oświetlenie stałe w tunelu, urządzenia awaryjne czy odbiorniki uprzywilejowane do obsługi rozdzielni oraz przyległego do niej placu.

źródło / fot./ mat. filmowy UM Świnoujście

Zobacz podobne

Jak zmienił się Port Gdańsk od początku powstania?

BS

Dołącz do Załogi!

BS

Kwiecień 2021 na placu budowy Polimery Police – montaż reaktorów PP

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie