Polski Portal Morski
Aktualności

C. Hartwig Gdynia z nową suwnicą i 10-krotnym wzrostem możliwości składowych w Gdyni

Magazyn C. Hartwig Gdynia, zlokalizowany w sąsiedztwie Portu Gdynia, wzbogacił się o suwnicę do rozładunku i załadunku stali. Zmodernizowany został też plac przeładunkowy. Dzięki temu 10-krotnie wzrosły możliwości składowe, a co za tym idzie znacząco podniosła się efektywność procesu obsługi magazynowej klientów gdyńskiego spedytora.

Dziesięciokrotny wzrost możliwości składowych w gdyńskim magazynie oznacza, że można w nim jednorazowo składować nawet 15 000 ton stali – przy czym do każdego towaru jest bezpośredni dostęp.
Zainstalowana w magazynie dwudźwigarowa, natorowa suwnica o udźwigu 12,5 tony została wyprodukowana we Włoszech.

– Tego typu suwnice spotyka się zwykle w halach produkcyjnych lub magazynach przedsiębiorstw specjalizujących się w obrocie stalą. Nasza firma, jako doświadczony operator w spedycji towarów salowych, zdecydowała się na tę inwestycję, by jeszcze efektywniej obsługiwać klientów z tego sektora. Dzięki suwnicy w naszym magazynie w Gdyni będziemy mogli sprawniej przeładowywać nie tylko różnego rodzaju materiały stalowe, np. kręgi, pręty, rury, ale także produkty w Big Bagach, maszyny produkcyjne, agregaty i inne towary, które mieszczą się w ramach wagowych urządzenia – mówi Arkadiusz Żebrowski, Kierownik ds. Logistyki Magazynowej w C. Hartwig Gdynia.

Na zapleczu gdyńskiego portu C. Hartwig Gdynia dysponuje magazynem o powierzchni 4 tys. mkw. oraz utwardzonym placem CFS (ang. Container Freight Station) o powierzchni 1,4 ha przeznaczonym do obsługi gabarytów i ładunków stalowych oraz do składowania kontenerów.

– Magazyn i plac zostały zmodernizowane. Wyburzono stary, nieużywany budynek biurowy, dzięki czemu zyskaliśmy 800 mkw. dodatkowej powierzchni składowej. Aby zwiększyć możliwości przeładunkowe i składowe, utwardzono również niewykorzystywane do tej pory, przyległe tereny o powierzchni 1500 mkw. Biuro przeniesione zostało do zmodyfikowanych na nasze potrzeby 40-stopowych kontenerów morskich – mówi Arkadiusz Żebrowski z C. Hartwig Gdynia.
Do przeładunku na placu i w magazynie wykorzystywany jest ciężki sprzęt, m.in. wózki 5-, 8-, 12- i 16-tonowe oraz Reach Stacker 42 tony do obsługi kontenerów z poziomu „zero”, a także specjalistyczny osprzęt do przeładunku niestandardowych towarów, takich jak dłużyca, gabaryty, sztuki ciężkie, pojazdy. Znajdują się tu również: wydzielony magazyn czasowego składowania dla ładunków ponadnormatywnych, pojazdów, maszyn itp., miejsce uznane oraz skład celny.
C. Hartwig Gdynia dysponuje obecnie magazynami i placami przeładunkowymi o łącznej powierzchni 42 tys. mkw. W ubiegłym roku firma uruchomiła w Pomorskim Centrum Logistycznym w Gdańsku, w pobliżu Baltic Hub, m.in. nowy magazyn klasy A o powierzchni 15 500 mkw., służący głównie do obsługi ładunków spaletyzowanych i drobnicowych oraz plac przeładunkowy o powierzchni 3000 mkw., wykorzystywany przede wszystkim do przeładunku wyrobów ciężkich, np. kręgów stali, aluminium, profili stalowych, kabli nawiniętych na bęben. W tym roku spedytor planuje inwestycje, które pozwolą zwiększyć powierzchnie przeładunkowo-składowe o kolejne 10 000 mkw.  

źródło / fot. mat. prasowy Hartwig

Zobacz podobne

PGE wybuduje jeden z największych bateryjnych magazynów energii w Europie

KM

Wojewoda zachodniopomorski: zakaz przebywania do 200 m od terminalu w Świnoujściu b. prawdopodobny

KM

Media: kanclerz Scholz koryguje kurs wobec Nord Stream 2

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie