Polski Portal Morski
Aktualności

C. Hartwig Gdynia z nową suwnicą i 10-krotnym wzrostem możliwości składowych w Gdyni

Magazyn C. Hartwig Gdynia, zlokalizowany w sąsiedztwie Portu Gdynia, wzbogacił się o suwnicę do rozładunku i załadunku stali. Zmodernizowany został też plac przeładunkowy. Dzięki temu 10-krotnie wzrosły możliwości składowe, a co za tym idzie znacząco podniosła się efektywność procesu obsługi magazynowej klientów gdyńskiego spedytora.

Dziesięciokrotny wzrost możliwości składowych w gdyńskim magazynie oznacza, że można w nim jednorazowo składować nawet 15 000 ton stali – przy czym do każdego towaru jest bezpośredni dostęp.
Zainstalowana w magazynie dwudźwigarowa, natorowa suwnica o udźwigu 12,5 tony została wyprodukowana we Włoszech.

– Tego typu suwnice spotyka się zwykle w halach produkcyjnych lub magazynach przedsiębiorstw specjalizujących się w obrocie stalą. Nasza firma, jako doświadczony operator w spedycji towarów salowych, zdecydowała się na tę inwestycję, by jeszcze efektywniej obsługiwać klientów z tego sektora. Dzięki suwnicy w naszym magazynie w Gdyni będziemy mogli sprawniej przeładowywać nie tylko różnego rodzaju materiały stalowe, np. kręgi, pręty, rury, ale także produkty w Big Bagach, maszyny produkcyjne, agregaty i inne towary, które mieszczą się w ramach wagowych urządzenia – mówi Arkadiusz Żebrowski, Kierownik ds. Logistyki Magazynowej w C. Hartwig Gdynia.

Na zapleczu gdyńskiego portu C. Hartwig Gdynia dysponuje magazynem o powierzchni 4 tys. mkw. oraz utwardzonym placem CFS (ang. Container Freight Station) o powierzchni 1,4 ha przeznaczonym do obsługi gabarytów i ładunków stalowych oraz do składowania kontenerów.

– Magazyn i plac zostały zmodernizowane. Wyburzono stary, nieużywany budynek biurowy, dzięki czemu zyskaliśmy 800 mkw. dodatkowej powierzchni składowej. Aby zwiększyć możliwości przeładunkowe i składowe, utwardzono również niewykorzystywane do tej pory, przyległe tereny o powierzchni 1500 mkw. Biuro przeniesione zostało do zmodyfikowanych na nasze potrzeby 40-stopowych kontenerów morskich – mówi Arkadiusz Żebrowski z C. Hartwig Gdynia.
Do przeładunku na placu i w magazynie wykorzystywany jest ciężki sprzęt, m.in. wózki 5-, 8-, 12- i 16-tonowe oraz Reach Stacker 42 tony do obsługi kontenerów z poziomu „zero”, a także specjalistyczny osprzęt do przeładunku niestandardowych towarów, takich jak dłużyca, gabaryty, sztuki ciężkie, pojazdy. Znajdują się tu również: wydzielony magazyn czasowego składowania dla ładunków ponadnormatywnych, pojazdów, maszyn itp., miejsce uznane oraz skład celny.
C. Hartwig Gdynia dysponuje obecnie magazynami i placami przeładunkowymi o łącznej powierzchni 42 tys. mkw. W ubiegłym roku firma uruchomiła w Pomorskim Centrum Logistycznym w Gdańsku, w pobliżu Baltic Hub, m.in. nowy magazyn klasy A o powierzchni 15 500 mkw., służący głównie do obsługi ładunków spaletyzowanych i drobnicowych oraz plac przeładunkowy o powierzchni 3000 mkw., wykorzystywany przede wszystkim do przeładunku wyrobów ciężkich, np. kręgów stali, aluminium, profili stalowych, kabli nawiniętych na bęben. W tym roku spedytor planuje inwestycje, które pozwolą zwiększyć powierzchnie przeładunkowo-składowe o kolejne 10 000 mkw.  

źródło / fot. mat. prasowy Hartwig

Zobacz podobne

Izrael przeprowadził udany test morskiej wersji Żelaznej Kopuły

KM

W Wiedniu niemiecko-austriackie rozmowy o współpracy w sprawie dostaw gazu

BS

Otwarcie sezonu wycieczkowców w Gdyni. Do portu zawinął MSC Fantasia

JK

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie