Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV

Polimery Police – jak powstawał Projekt

Pod koniec czerwca rozpoczęła się produkcja polipropylenu w Polimerach Police. Obecnie stopniowo zwiększane są moce produkcyjne, a w sierpniu rozpocznie się sprzedaż Gryfilenu.

Polimery Police to nowy kompleks chemiczny Grupy Azoty oparty na najnowocześniejszych rozwiązaniach – technologii Oleflex UOP – produkcji propylenu jakości polimerowej metodą odwodornienia propanu (PDH) oraz technologii Unipol GRACE – produkcji polipropylenu. Zastosowane technologie zapewniają m.in. niskie zużycie surowców i energii oraz dużą elastyczność produkcji. Jest to szczególnie istotne w zmieniającym się i bardzo wymagającym europejskim rynku tworzyw sztucznych, który poszukuje wysokiej jakości produktu ściśle dostosowanego do konkretnych potrzeb.

Projekt „Polimery Police” Grupy Azoty to jedna z największych inwestycji w Polsce realizowanych w formule project finance. Uruchomienie produkcji polipropylenu w Policach w pełni zaspokoi potrzeby importowe Polski na to tworzywo. Dzięki doskonałemu położeniu geograficznemu, zakłady w Policach poprzez własny port morski będą sprowadzać niezbędny do produkcji gaz z różnych kierunków. W skład zintegrowanego kompleksu chemicznego Polimery Police wchodzą instalacje do produkcji propylenu i polipropylenu, terminal przeładunkowo-magazynowy oraz infrastruktura logistyczna. Całkowity szacowany budżet projektu wynosi ponad 1,5 mld euro (ok. 7 mld zł), tym samym jest to największa inwestycja w polskiej branży chemicznej.

11 maja 2019 roku Grupa Azoty Polyolefins S.A. podpisała kontrakt na realizację inwestycji z Hyundai Engineering Company Ltd. Przekazanie placu budowy nastąpiło 7 stycznia 2020 roku. W dniu 22 czerwca br. miało miejsce rozpoczęcie procesu uruchamiania produkcji polipropylenu. Zakończenie wszystkich prac w ramach inwestycji planowane jest na drugą połowę 2023 roku.

Źródło, mat. filmowy Grupa Azoty

Zobacz podobne

Spółka CPK ogłosiła przetarg na projekt najwyższej wieży kontroli ruchu lotniczego w Polsce

BS

CARGOTOR złożył wniosek o dofinansowanie budowy Parku Logistycznego Małaszewicze

KM

Przez Kanał Żeglugowy na Mierzei Wiślanej przeprawiło się 467 jednostek

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie