Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo

Amerykańska marynarka modernizuje kluczowy system

BAE Systems otrzymała od Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych kontrakt o wartości 15 milionów USD na dostawę nowej generacji cyfrowego interrogatora okrętowego.

Zmodernizowany cyfrowy interrogator BAE Systems AN/UPX-50(C) będzie posiadał modułową, otwartą architekturę. Przyjęty układ konstrukcyjny ma umożliwić szybką integrację z istniejącymi systemami poprzez aktualizacje oprogramowania zamiast zmiany w fizycznej konfiguracji sprzętu.

Elastyczność naszego produktu zapewni wysoką wydajność bez ingerencji w istniejącą infrastrukturę okrętów i zagwarantuje szybszą instalację ważnych aktualizacji systemu. (…) Otrzymane zamówienie umożliwi rozwój technologii IFF przez kilka dekad, zapewniając U.S. Navy najlepsze możliwe wyposażenie na ewoluującym morskim polu walki. 
DONNA LINKE-KLEIN, DYREKTOR DS. SYSTEMÓW TAKTYCZNYCH W BAE SYSTEMS

Interrogator AN/UPX-50(C) ma być wykorzystywany w U.S. Navy w systemach obrony powietrznej, uzbrojenia, kontroli ruchu lotniczego i pomiaru odległości. Zastosowany w nim system Mark XIIB, w tym jego tryby Mode 5 i Mode S, ma zapewniać bezpieczną i szyfrowaną wymianę danych. Ma trzeci kanał odbiorczy do pasywnego pozyskiwania informacji w trybie Mode 5 poziomu 2 oraz Automatic Dependent Surveillance – Broadcast In, zapewniając użytkownikom lepszą świadomość sytuacyjną.

BAE Systems od ponad 80 lat produkuje urządzenia zapytująco-odbiorcze IFF (Identification Friend or Foe). W tym czasie firma dostarczyła klientom ponad 16 tys. transponderów, 1,5 tys. interrogatorów i 6 tys. połączonych zestawów transponder-interrogator, które trafiły na pokład nowo budowanych i istniejących platform, w tym bezzałogowych statków powietrznych, okrętów oraz samolotów i śmigłowców.

Prace nad zmodernizowanym cyfrowym interrogatorem IFF AN/UPX-50(C) będą prowadzone w Greenlawn w stanie Nowy Jork.

Źródło: https://defence24.pl Fot.: US Navy

Zobacz podobne

Dzięki roślinom w kanałach rolniczych do rzek trafia mniej pozostałości z nawozów

JK

Nowe masowce PŻM mają być niskoemisyjne

BS

Dwóch oferentów w walce o naprawę przekładni redukcyjnej na ORP Ślązak

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie