Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Największy na świecie statek kontenerowy zasilany LNG zawinął do Baltic Hub

Do Baltic Hub przypłynął największy na świecie statek kontenerowy zasilany LNG – CMA CGM Concorde. To już drugie testowe zawinięcie w ramach nowo uruchomionego serwisu French Asia Line 1, który jest bezpośrednim połączeniem między Koreą Południową a Europą Północną. Od października statki z Korei Południowej będą regularnie przypływać do terminalu Baltic Hub w cyklu cotygodniowym.

Zbudowany w 2021 roku, kontenerowiec CMA CGM Concorde, jest wyjątkowym osiągnięciem w dziedzinie inżynierii morskiej. Jego imponujące wymiary to 400 m długości i 62 m szerokości, a jego ładowność to około 23 000 TEU. To bez wątpienia jedna z największych jednostek, jakie dotychczas zawinęły do Baltic Hub. Pływający pod francuską banderą, CMA CGM Concorde, to również największy na świecie statek kontenerowy zasilany LNG. Zastosowanie napędu LNG przynosi liczne korzyści ekonomiczne, m.in. poprzez skrócenie czasu transportu i zmniejszenie zużycia energii. Ponadto stanowi istotny wkład w ochronę środowiska, pozwalając znacząco zredukować emisję zanieczyszczeń powietrza. To doskonale wpisuje się w cele klimatyczne zarówno Unii Europejskiej, jak i Baltic Hub.

CMA CGM Concorde to już druga jednostka, która przypłynęła do gdańskiego terminalu w ramach nowego serwisu FAL 1. Wcześniej, 15 sierpnia, miało miejsce zawinięcie pierwszego statku tego serwisu, CMA CGM Zheng He, pływającego pod maltańską banderą.

FAL 1 to nowy, bezpośredni serwis oceaniczny, który łączy Baltic Hub z Busan – największym portem kontenerowym w Korei Południowej oraz 6. co do wielkości portem kontenerowym na świecie. Stworzenie nowego połączenia jest efektem długoletniej współpracy i owocnych negocjacji pomiędzy Baltic Hub a renomowanym francuskim armatorem CMA CGM. French Asia Line 1 (FAL1) to czwarta linia Ocean Alliance między Dalekim Wschodem a Europą Północną. CMA CGM obsługuje ten serwis trzynastoma statkami o łącznej ładowności od 17 859 do 23 112 TEU. Trasa FAL 1 obejmuje następujące porty: Gdańsk – Wilhelmshaven – Rotterdam – Algeciras – Port Klang – Busan – Ningbo – Shanghai – Yantian – Singapur – Tanger – Dunkierka – Le Havre i Hamburg.

Źródło: Baltic Hub Fot.: Hasenpusch Photo/zdjęcie ilustracyjne

Zobacz podobne

„To niezwykłe morze nadal jest w stanie zaskoczyć”. Rozmowa o Bałtyku z dr Aleksandrą Brodecką-Goluch

KM

Egipt, Turcja/ W wyniku dwóch różnych incydentów zawieszono ruch statków na Kanale Sueskim i w Bosforze

AB

Bomba ze szczecińskiego portu zneutralizowana

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie