Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo Inne

Budowa terminalu FSRU na wodach Zatoki Gdańskiej i rozbudowa Naftoportu to potężny element napędowy

– Projekty takie jak budowa terminalu FSRU na wodach Zatoki Gdańskiej, czy rozbudowa Naftoportu, stanowią potężny element napędowy, wręcz gwarancję, że przeładunki w perspektywie do 2030 r. będą miały szansę osiągnąć poziom 100 mln ton, i to tylko w Gdańsku. To kolejne rozwojowe, inwestycyjne faktory wzrostu dla Portu Gdańsk, który dziś już jest najszybciej rozwijającym się portem europejskim, 6. w UE. – mówił w programie „Raport gospodarczy” w TVP Gdansk Adam Kłos, pełnomocnik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. operacyjnych.

Nowy Terminal LNG (FSRU) to planowana do umiejscowienia w Zatoce Gdańskiej instalacja – a dokładnie pływająca jednostka FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit) – zdolna do wyładunku LNG, procesowego składowania i regazyfikacji LNG, a także do świadczenia usług dodatkowych. W ramach tej inwestycji planowana jest także rozbudowa krajowego systemu przesyłowego, która umożliwi efektywne rozprowadzenie gazu z rejonu Gdańska do klientów zarówno w Polsce, jak i w regionie. Nowy Terminal LNG 3 pozwoli na odbiór co najmniej 4,5 mld Nm gazu rocznie, z możliwością zwiększenia mocy regazyfikacyjnych w zależności od rozwoju rynku oraz wzrostu zapotrzebowania na gaz ziemny w kraju i w regionie. Oddanie inwestycji do użytkowania jest planowane w perspektywie 2027/2028 roku.

Źródło Port Gdańsk/Gaz System

Zobacz podobne

Potencjał eksportowy polskiej gospodarki w światowej czołówce. Polska 7. na świecie pod względem perspektyw rozwoju eksportu

MZ

Podlaskie/ 460 tys. zł od wojewody dla jednostek WOPR

JK

Duża inwestycja w przeładunek zboża w Porcie Świnoujście

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie