Polski Portal Morski
Aktualności

Duża inwestycja w przeładunek zboża w Porcie Świnoujście

OT Port Świnoujście oraz POL INVEST PROJECTS podpisały umowę dotyczącą rozbudowy terminala AGRO o linię technologiczną wraz z dostawą urządzenia załadowczego na statki. Dzięki inwestycji roczne zdolności przeładunkowe dla zbóż w przekroczą dwa miliony ton. Wartość inwestycji sięgnie 40 mln zł.

Roczne zdolności przeładunkowe agro w porcie przekroczą 2 mln ton

„Zawarcie umowy to wydarzenie niezmiernie istotne dla rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics, zwłaszcza w obliczu rosnącego zapotrzebowania na przeładunki towarów agro w polskich portach. To też kolejny krok, który znacząco przyczynia się do przekształcenia OTPŚ w jeden z najbardziej nowoczesnych terminali realizujących przeładunki zbóż w sposób całkowicie zautomatyzowany.

Dzięki inwestycji roczne zdolności przeładunkowe dla produktów agro w OT Port Świnoujście przekroczą dwa miliony ton, a oferowana rata załadunkowa w tym zakresie będzie najwyższą na polskim rynku” – powiedział, cytowany w poniedziałkowym komunikacie prezes OT Logistics Kamil Jedynak.

Jak przekazano, spółka Pol Invest Projects będzie odpowiedzialna za rozbudowę terminalu agro w systemie zaprojektuj i wybuduj. Inwestycja ma być realizowana na Nabrzeżu Chemików. Terminal zyska linię technologiczną, a także urządzenie załadowcze na statki, które zostaną skomunikowane z istniejącym nowoczesnym magazynem płaskim posiadającym infrastrukturę do obsługi wagonów i samochodów.

Wzrostowy trend w obszarze logistyki produktów agro

„Od pewnego czasu obserwujemy wzrostowy trend w obszarze logistyki produktów agro, który będzie impulsem do rozwoju polskich terminali w najbliższych latach. Odnotowujemy zwiększony popyt na przeładunki produktów tego segmentu i dostosowujemy nasze zdolności przeładunkowe i magazynowe, tak by móc go obsłużyć” – wskazał prezes OT Logistics.

Wyjaśnił, że trend spowodowany jest z jednej strony wzrostem produkcji krajowej, co przy równoczesnym spadku konsumpcji wewnętrznej powoduje konieczność skierowania nadwyżki na rynki zagraniczne – a z drugiej zwiększaniem się wolumenów tranzytu zboża z Ukrainy, który musi zostać obsłużony m.in. przez polskie porty.

Planowo rozbudowa ma się zakończyć w drugiej połowie 2025 r. Wartość inwestycji sięgnie 40 mln zł.

W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka, świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych.

Źródło: PAP Fot.: mat.pras.

Zobacz podobne

Pod skrzydłami Kormoranów

PL

Potencjał eksportowy polskiej gospodarki w światowej czołówce. Polska 7. na świecie pod względem perspektyw rozwoju eksportu

MZ

Powitajmy Dar Młodzieży!

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie