Polski Portal Morski
Aktualności

Wspólny przetarg Urzędu Morskiego w Gdyni i Zarządu Morskiego Portu Gdynia

„Budowa falochronów osłonowych, stanowiących morską infrastrukturę dostępową do Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia, w formule zaprojektuj i wybuduj” to tytuł wspólnego postępowania przetargowego, ogłoszonego przez Urząd Morski w Gdyni oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Budowa 2,5 km falochronów osłonowych umożliwi i warunkuje budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia. Nasze wspólne działania doprowadziły do szczęśliwego finału i kluczowego kroku w kierunku urzeczywistnienia historycznej rozbudowy infrastruktury naszego gdyńskiego okna na świat. Wzrost przepustowości, zwiększenie liczby obsługiwanych statków i bezpieczeństwo żeglugi to cele tego projektu. Zadań, związanych z zalądowieniem nowych obszarów jest dużo, jednak żeby w ogóle można było zacząć, konieczne jest wykonanie falochronów osłonowych– powiedział Wiesław Piotrzkowski, Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.

Przedmiot Zamówienia obejmuje zaprojektowanie, a następnie wykonanie robót budowlanych polegających na:

  • budowie północnego osłonowego falochronu wyspowego (odcinek A o długości około 250 metrów);
  • budowie północnego osłonowego falochronu wyspowego (odcinek B o długości około 800 metrów);
  • budowie północnego osłonowego falochronu wyspowego (odcinek C o długości około 800 metrów);
  • budowie północno-wschodniego osłonowego falochronu wyspowego (odcinek A o długości około 56 metrów);
  • budowie północno-wschodniego osłonowego falochronu wyspowego (odcinek B o długości około 500 metrów);
  • wzmocnieniu wraz z wykonaniem narzutów redukujących falowanie w rejonie istniejącego Falochronu Głównego Wschodniego – część północna na całym jego odcinku (około 235 metrów);
  • wzmocnieniu wraz z wykonaniem narzutów redukujących falowanie w rejonie głowicy istniejącego Falochronu Głównego (na odcinku około 148 metrów).

Dzięki realizacji zadań określonych w ogłoszonym zamówieniu, uzyskamy akwen osłonięty od oddziaływania fal, umożliwiający manewry przy terminalu w Porcie Zewnętrznym wraz z bezpiecznym rozładunkiem przy jego nabrzeżach. Z kolei wzmocnienie istniejących falochronów wraz z wykonaniem narzutów ma na celu ochronę istniejących obiektów przed dochodzącym falowaniem oraz minimalizację refrakcji falowania – dodaje Barbara Olczyk, Zastępca Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. Inwestycyjnych.

Wybrany wykonawca będzie miał 490 dni na wykonanie prac projektowych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, natomiast na roboty budowlane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie 819 dni od dnia uzyskania pozwolenia na budowę.

Zamówienie obejmuje również:

  • wykonanie dokumentu BEP;
  • wykonanie dokumentacji projektowej, zgodnie z wymogami BIM, niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń (z wyłączeniem decyzji środowiskowej i decyzji lokalizacyjnej).

Zakres robót budowlanych dotyczący Zamówienia obejmuje:

  • przygotowanie obszaru objętego przedsięwzięciem do bezpiecznej realizacji w oparciu o raport z pomiarów hydrograficznych i geofizycznych sporządzony na potrzeby przewidywanych robót budowlanych;
  • wykonanie niezbędnych prac czerpalnych i podczyszczeniowych wraz z wymianą gruntu w przypadku gdy taka konieczność zaistnieje;
  • wykonanie dwóch falochronów wyspowych północno-wschodnich o łącznej długości 500+56 metrów wraz z oświetleniem nawigacyjnym;
  • wykonanie trzech północnych falochronów wyspowych o łącznej długości 800+800+250 metrów wraz z ich oświetleniem nawigacyjnym;
  • wykonanie niezbędnych prac zasypowych;
  • wykonanie wygaszaczy falowania oraz niezbędnych prac w zakresie wzmocnienia;
  • wzmocnienie istniejącego Falochronu Głównego Wschodniego – część północna na całej jego długości ok. 235 metrów;
  • wykonanie wygaszaczy falowania oraz niezbędnych prac w zakresie wzmocnienia istniejącego Falochronu Głównego Wschodniego na długości około 148 metrów.

Szczegóły dotyczące zamówienia znajdują się na platformie przetargowej ZMPG S.A.

Źródło/fot.: Urząd Morski w Gdyni

Zobacz podobne

Latarnia „Krynica Morska” ma już 70 lat

BS

Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję

MZ

3 lipca 1935 roku zwodowano polski transatlantyk MS „Batory”

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie