Polski Portal Morski
Aktualności Inne

4,1 tys. wagonów kolejowych z ukraińskimi towarami rolnymi wyjechało w tranzycie przez Polskę

4,1 tys. wagonów kolejowych i 550 tirów z ukraińskimi produktami rolnymi wyjechało w tranzycie z przejść granicznych na Lubelszczyźnie od początku br. – wynika z danych przekazanych PAP przez lubelską Izbę Administracji Skarbowej. Takie transporty przez Polskę kończą się w portach morskich lub za granicą.

Rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Lublinie Michał Deruś poinformował PAP, że obecnie monitorowanie przejazdów i nadzór nad przemieszczaniem niektórych towarów rolnych z Ukrainy w tranzycie przez Polskę odbywa się z wykorzystaniem plomb elektronicznych (GPS). Do ich nakładania i zdejmowania uprawnienia mają funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej.

„Tego typu zabezpieczenia transportów w zupełności się sprawdzają. Plomby elektroniczne w czasie rzeczywistym przekazują pozycje GPS przemieszczanego środka transportu do systemu informatycznego Krajowej Administracji Skarbowej” – opisał Deruś.

Plomby elektroniczne nakładane są na pojazdy ciężarowe i na kolejowe składy towarowe przewożące w tranzycie niektóre towary, które zostały objęte bezterminowym zakazem przywozu na terytorium Polski. Chodzi m.in. o kukurydzę, rzepak, pszenicę, mąkę pszenną, makuchy, nasiona słonecznika, nasiona rzepaku.

„Zakaz nie dotyczy tranzytu takich produktów przez Polskę – pod warunkiem, że tranzyt ma się zakończyć w portach morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu, Szczecinie, Kołobrzegu lub poza terytorium Polski” – dodał rzecznik.

Z przekazanych danych wynika, że od stycznia br. z kolejowych przejść granicznych w woj. lubelskim – tj. Hrubieszów i Dorohusk – wyjechało w tranzycie 125 składów towarowych, w których było łącznie 4,1 tys.wagonów kolejowych. Najczęściej przewożono nimi kukurydzę, rzepak, pszenicę.

Natomiast ponad 550 ciężarówek wyjechało w tranzycie przez Polskę z drogowych przejść granicznych na Lubelszczyźnie, tj. Dorohusk i Hrebenne. Docelowymi kierunkami były przede wszystkim: Budzisko, Świecko, Gorzyczki, Gdańsk/Gdynia, Zgorzelec.

źródło: PAP / fot. archiwum, poglądowe

Zobacz podobne

Tunel pod Świną i pogłębienie toru wodnego wśród najważniejszych inwestycji na Pomorzu Zachodnim

KM

Utylizacja wiatraków. Pionierski projekt naukowców ZUT

KM

Oba place Centrum Logistycznego w Gdyni będą gotowe pół roku przed terminem

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie