Polski Portal Morski
Aktualności Offshore Technologie

Zamknięto wstępny etap projektowania pierwszej polskiej jednostki CTV do obsługi farm wiatrowych na Bałtyku

12 października 2023 roku nastąpił ważny krok w kierunku stworzenia polskiej floty Offshore Wind. LOTOS Petrobaltic S.A. (Grupa ORLEN) podpisał z polskim biurem projektowym Seatech Engineering Ltd umowę na pierwszy w Polsce projekt CTV dedykowany do transportu personelu serwisującego morskie farmy wiatrowe.

Wczoraj Seatech Engineering opublikowało informację w swoich mediach społecznościowych o zamknięciu wstępnego etapu projektowania.

  • Uzgodnienia Ogólne zostały zatwierdzone przez Klienta, a Specyfikacja Techniczna jest gotowa i sprawdzona.
  • Sprawnie przeprowadzono testy obliczeniowej mechaniki płynów (CFD) na modelowym zbiorniku w Centrum Techniki Okrętowej S.A. (Maritime Advanced Research Centre) przewidując wymaganą moc statku.
  • We współpracy z Centrum Technologii Wavelength analizujemy koncepcję dwupaliwowego układu napędowego (metanol i olej napędowy). Konstrukcja tego statku będzie wyjątkowa – nie mieliśmy jeszcze jednostki CTV zasilanej metanolem Docelowo będzie to wersja hybrydowa, wspomagana dedykowanym systemem akumulatorowym.

Projektowana jednostka CTV, to aluminiowy katamaran o długości ok 30 metrów, który będzie miał za zadanie przewóz do 24 techników plus do 5 członków załogi, wraz z niezbędnym wyposażeniem, pomiędzy portem serwisowym a morską farmą wiatrową. Ponadto statek stanowić będzie wsparcie dla jednostek serwisowych SOV (service operation vessel) pracujących w obszarze farm, zwiększając tym samym możliwości serwisowania turbin. Jednostka przeznaczona będzie do operowania na Bałtyku oraz innych morzach europejskich do dystansu maks. 150 mil morskich od portu serwisowego. Umożliwiać będzie prowadzenie operacji przy wysokości fali do 1,75 m. Maksymalne zanurzenie statku wynosić będzie ok. 1,6 m, a maksymalna prędkość – 24 węzły.

źródło/ fot: Seatech Engineering Ltd

Zobacz podobne

Przyszłość polskich portów morskich

KM

258. dostawa gazu do Terminala LNG w Świnoujściu

JS

Maszyna do drążenia tunelu pod Świną przypłynie do Świnoujścia już w październiku!

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie