Polski Portal Morski
Aktualności Historia

Pierwszy statek o konstrukcji całkowicie spawanej

8 marca 1958 roku w Stoczni Szczecińskiej zwodowano drobnicowiec „Krynica”. Był to pierwszy zbudowany w Szczecinie statek o całkowicie spawanej konstrukcji (wcześniej kadłuby statków były nitowane lub tylko częściowo spawane).

Statek zbudowany dla Polskich Linii Oceanicznych miał pływać w rejonie Morza Śródziemnego i Czarnego lub w kierunku południowoamerykańskim, jednak od początku został skierowany na szlak północnoamerykański.
16 stycznia 1961 roku na pokładzie „Krynicy” zostały przewiezione z Bostonu do Gdyni skarby wawelskie (m.in. arrasy) ewakuowane w 1939 roku z Krakowa.

W barwach PLO jednostka była eksploatowana przez 20 lat, do 1978 roku, kiedy została sprzedana firmie Polamerican Steamship i zmieniła nazwę na „Krystina F”. W 1981 roku statek ponownie zmienił właściciela, a na kadłubie pojawiła się nazwa „Big Orange”. Po 26 latach służby na morzu, w 1984 roku jednostkę zezłomowano w tajwańskiej stoczni Shyeh Sheng Huat

Podstawowe dane techniczne:

nośność: 5348 DWT
długość całkowita 124,15 m
szerokość: 16,5 m
zanurzenie: 6,5 m
załoga: 34 osoby
Liczba miejsc pasażerskich: 12

źródło/fot. Infomare

Zobacz podobne

Port Gdynia ogłosił przetarg na terminal kontenerowy i instalacyjny dla morskich farm wiatrowych

KM

BP rozważa inwestycje w morskie farmy wiatrowe na Bałtyku

KM

ORP BŁYSKAWICA W OBRONIE COWES

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie