Polski Portal Morski
Aktualności Inne Porty

CEVA Logistics rozwija logistykę pojazdów gotowych

CEVA Logistics zamierza wybudować kompleksowy park logistyczny na terenie portu Dunkierka, z którym właśnie podpisała umowę o dzierżawę terenu. To strategiczna decyzja, która ma umożliwić CEVA wzrost efektywności i zwiększenie odporności łańcuchów dostaw jej klientów z branży automotive.

Na terenie o powierzchni 9,5ha, położonymwe wschodniej części portu Dunkierka, CEVA uruchomi nowy park logistyczny dedykowany obsłudze pojazdów eksportowanych i importowanychprzechodzących przez port w Dunkierce.

W parku logistycznym znajdować się będą strefy przyjęcia i składowania pojazdów, a także załadunku i rozładunku dla pociągów i samochodów ciężarowychprzewożącychauta. Budowa rozpocznie się w październiku 2024 roku.Na początkuCEVA planuje obsługęok. 47 tys. pojazdów rocznie, a docelowo na być ich 95 tys. i to już od marca 2025 r. Te prognozy zostały przygotowanie w oparciu o analizy CEVA dokonane wspólnie z największymi producentami samochodów, którzy sązainteresowaniwysyłkami transportów aut przez port w Dunkierce. Jest on bramądo francuskiej doliny baterii a zarazem jedynym europejskim portem oferującym ekosystem związany z mobilnością elektryczną.

Dodatkowo, w parku logistycznym CEVA powstanie warsztat o powierzchni 600 m², który umożliwi przeprowadzanie działańprzygotowawczych na miejscu, takich jak mycie, grawerowanie, montaż tablic rejestracyjnych i innych usług detailingowych (czyszczenie, polerowanie i woskowanie) dla 50 tys. pojazdów rocznie. Planowane jest takżeuruchomienie lakierni,w której znajdzie się instalacja stacji ładowania pojazdów elektrycznych i stacji serwisowej. 

W perspektywie średnioterminowej CEVA podwoi swoje zdolności, dzięki dodatkowym 10,5 haterenu, co zwiększy całkowitą powierzchnię parku logistycznego do 20 haa ilość miejsc parkingowych do 8 700.

Jako wiodący europejski operator wyspecjalizowany w logistycepojazdów gotowych, zrozbudowaną siecią multimodalną, CEVA dysponuje flotą 3 tys.samochodów ciężarowych i 3 tys. wagonów. Oprócz możliwości wyczarterowaniadalekomorskich statków przeznaczonych do transportu samochodów, CEVA dysponuje szeregiemaktywówumożliwiających rozwój połączeń intermodalnych w Porcie Dunkierka i pozyskanie dodatkowych wolumenów.

Uruchomienietakże bocznicy kolejowej pozwoli CEVA na przyspieszenie czasu realizacji usług, w ramach rezerwacji jednego lub dwóch połączeń kolejowych tygodniowo orazwykorzystania części własnej floty samochodów ciężarowych do transportu pojazdów.

Wybór Dunkierki wzmocni ekosystem pojazdów

Większość portów w Europie Północnej jest zatłoczona od czasu wznowienia produkcji samochodów. Rozpoczynając działalność w porcie w Dunkierce, CEVA przyczyni się do wzmocnienia znaczenia hubów motoryzacyjnych i powstania ekosystemu pojazdów elektrycznych w regionie Hauts-de-France.

Rozpoczęcie nowejdziałalnościwiąże się także z utworzeniem nowych miejsc pracy, a realizując zadania uzupełniające podstawową działalność logistyczną, CEVAbędzie też współpracować z lokalnymipodwykonawcami.

„Uruchomienie nowego centrum logistyki automotive w Porcie Dunkierka jest strategicznym posunięciem, który umożliwi nam wzrost efektywności oraz zwiększenie odporności łańcuchów dostaw naszych klientów – zarówno eksporterów, jak i importerów. Nowa lokalizacja nie tylko zwiększy potencjał logistyczny regionu, ale wesprze też naszych klientów w dążeniu do ekspansji na nowe rynki. Jesteśmy dumni z rozwoju, będącego odzwierciedleniem zaangażowania CEVA Logistics w przemysł motoryzacyjny, co świadczy o naszym zobowiązaniu i kompetencjach” – mówi Mathieu Friedberg, prezes zarządu CEVA Logistics.

„Port Dunkierka zzadowoleniem i dumą wita CEVA Logistics na terenie byłej rafinerii SRD. Wraz z tym posunięciem port wkracza w nową erę, erę mobilności elektrycznej. Jej pojawienie się pozwoli nam na zaoferowanie producentom samochodów pełnego zakresu usług. To nowy model przemysłowy Dunkierki, oparty na zasadach niskoemisyjnej gospodarki o obiegu zamkniętym. Razem przyspieszymy transformację energetyczną i osiągniemy neutralność węglową, generując jednocześnie dodatkowy ruch morski” – mówi Maurice Georges, prezes zarządu Dunkerque-Port.

O CEVA Logistics

CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, dostarcza rozwiązania dla globalnego łańcucha dostaw, łącząc ludzi, produkty i dostawców na całym świecie. Z siedzibą główną w Marsylii we Francji, CEVA Logistics świadczy szeroki wachlarz usług end-to-end dostosowanych do potrzeb klienta w zakresielogistyki kontraktowejoraz frachtu lotniczego, oceanicznego, naziemnego i logistyki pojazdów gotowych (FVL)w 170 krajach na świecie, dzięki blisko110 000 pracownikom w ponad 1 300 lokalizacjach. Z przychodami pro forma w 2023roku na poziomie 15,1 mld USD, CEVA Logistics jest częścią Grupy CMA CGM, globalnego gracza w zakresie rozwiązań morskich, lądowych, powietrznych i logistycznych.

O Porcie Dunkierka (Dunkerque-Port)

Port Dunkierka jest członkiem-założycielem federacji Norlink, zrzeszającej główne porty morskie (Dunkierka, Boulogne-Calais), suche (Getlink) i śródlądowe (Béthune, Lille, Dourges, Valenciennes) w regionie Hauts-de-France. Norlink jest wiodącym francuskim kompleksem portów morskich (Boulogne-Calais+Dunkierka).Federacja zrzesza też operatorów kolejowych i żeglugi śródlądowej w regionie Hauts-de-France. Jako 9największy port w rejonie kanału La Manche i Morza Północnego, port w Dunkierce jest liderem w wielu segmentach: nr 1 jako port kontenerowy dla importu owoców i warzyw; nr 1jako port kolejowy we Francji; nr 3jako port zbożowy we Francji. Integracja operacji morskich, logistycznych, energetycznych i przemysłowych pozwala nam oferować wszystkim naszym klientom i partnerom wysokowydajny i zrównoważony ekosystem. Jako przedsiębiorca i deweloper dużej przemysłowej strefy portowej, każdego dnia Dunkerque-Port współpracuje z regionem, aby wspierać dekarbonizację. Doskonałym przykładem jest rozwój jednej z pierwszych francuskich niskoemisyjnych stref przemysłowych (ZIBAC), podobnie jak utworzenie przemysłu akumulatorowego. Port w Dunkierce jest bramą do francuskiej doliny baterii i jedynym europejskim portem oferującym ekosystem skoncentrowany na mobilności elektrycznej.

Źródło mat. prasowy fot. http://www.dunkerque-port.fr/en/

Zobacz podobne

Gazociąg Gustorzyn-Wronów z dofinansowaniem

BS

Kolejna akcja ratownicza SAR

AB

Polscy żeglarze mistrzami świata!

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie