Polski Portal Morski
Aktualności

21 maja rusza serwis ro-ro na trasie Gdynia-Södertälje

To kamień milowy w transporcie morskim. Oferuje unikalne połączenie dla efektywnego i bardziej zrównoważonego transportu towarów między Polską a Szwecją. 21 maja Lakeway Link rozpocznie usługę ro-ro między Gdynią a Södertälje, z trzema w wypłynięciami w tygodniu w każdym kierunku.

Lakeway Link jest jedyną firmą oferującą regularny, zgodny z rozkładem transport ro-ro dla naczep i ładunków gabarytowych pomiędzy Gdynią a Södertälje. Nowe połączenie złagodzi obciążoną sieć drogową i kolejową pomiędzy kontynentem a Skandynawią, zmniejszając zarówno korki, jak i wpływ na środowisko. Ponadto usługa nie wymaga zaangażowania pracy kierowcy.

Aby wdrożyć tę usługę, Lakeway Link nabył statek M/S Lakeway Express. Pływa on pod szwedzką banderą, a jego port macierzysty znajduje się w Västerås. Tam, gdzie Lakeway Link ma swoją siedzibę.

Statek Lakeway Express ma pojemność 1 625 metrów linii ładunkowej (około 108 naczep). Jest w pełni wyposażony, aby sprostać potrzebom transportu naczep, ładunków project cargo i trailerów terminalowych MAFI. Statek będzie zawijał do OT Port Gdynia i Portu Södertälje po szwedzkiej stronie. Podróż między dwoma miejscami docelowymi trwa około 22 godzin. Po zakończeniu przebudowy śluz w Södertälje w 2026 roku, spodziewa się, że usługa zostanie rozszerzona o port w Västerås, dostępny przez jezioro Mälaren.

– To pierwszy krok, aby wprowadzić nowe, innowacyjne rozwiązanie dla transportu wodnego bezpośrednio do centralnej Szwecji i regionu Mälaren. Nasze rozwiązanie stanowi bardzo konkurencyjną alternatywę dla tradycyjnego transportu drogowego, zapewniając opcję wysyłki o znacznie niższym wpływie na środowisko. Ponadto nasza usługa wychodzi naprzeciw problemowi niedoboru kierowców ciężarówek na rynku. Kierowcy zostawiają swoje naczepy na nabrzeżu, a stamtąd są one wprowadzane na pokład – mówi Fredrik Hermansson, CEO Lakeway Link.

Strategicznie położone porty

Lakeway Link nie tylko wzmocni sieć logistyczną do i z regionu Mälar. Ułatwi również transporty do i z docelowych miejsc w innych częściach Szwecji i Norwegii. Wiele z nich znajduje się w bliskiej odległości od Södertälje i jeziora Mälaren. 

Drugim końcowym miejscem docelowym trasy jest Gdynia, która jest dobrze połączona z kilkoma głównymi liniami transportowymi w Europie. Nasze miasto jest również kluczowym portem przeładunkowym i centrum dla międzykontynentalnego ruchu morskiego.

Więcej informacji znajdziemy na stronie Lakeway Link.

Źródło: https://www.gdynia.pl/Lakeway Link Fot.: Shippax

Zobacz podobne

Rusza sezon żeglugowy na Kanale Elbląskim

KM

Konferencja TranStat już 21 lutego

KM

Wiceminister aktywów państwowych: Elbląg jako czwarty polski port morski najlepszą możliwą opcją

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie