Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV

Tunel pod Świną. Maszyna TBM jest coraz bliżej wyspy Wolin

Z każdym dniem Wyspiarka drążąca tunel pod Świną jest bliżej wyspy Wolin. Zaplecze maszyny TBM to kilka wagonów, w których zainstalowany jest sprzęt pomocniczy. Maszyna składa się z osłony głowicy urabiającej, osłony części ogonowej, która układa prefabrykowane segmenty betonowe oraz układu rezerwowego.

Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, która stanowi część toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikacje zapewniają przeprawy promowe, które nie zapewniają odpowiedniej przepustowości (co powoduje długi czas oczekiwania na prom) i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne. Stałe połączenie będzie drogowym tunelem drążonym w korytarzu północnym (zgodnie z uzyskaną w 2010 roku decyzją środowiskową). Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m., poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna.

Mat. filmowy Tunel w Świnoujsciu/UM Świnoujście

Zobacz podobne

Zimowe praktyki na ORP Wodnik

BS

Porozumienie z COP27 coraz częściej krytykowane

KM

Wyciek ropy spowodował najgorszą katastrofę ekologiczną w ostatnich latach

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie