Polski Portal Morski
Aktualności Porty Ważne Żegluga

Postęp prac przy modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m

Tor wodny Szczecin-Świnoujście ma 67 kilometrów i łączy port w Szczecinie z otwartym morzem. Jego historia sięga XIX wieku. Modernizacja była już koniecznością. Tor zostanie pogłębiony do 12,5 metra, co sprawi, że do szczecińskiego portu będą mogły zawijać jednostki o zanurzeniu 11 metrów i z ładunkiem 45-50 tys. Na torze wodnym trwają prace związane z profilowaniem skarp i niwelacją dna oraz czynności odbiorowe prac pogłębiarskich.

Sprawdźmy jak postępują prace nad modernizacją. Aktualnie przy obydwu wyspach zakończył się montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych. Z kolei przy wyspie W22 zakończyły się prace przy budowie przystani dla statków, prace trwają jeszcze przy wyspie W28. W obszarze obrotnicy Orli Przesmyk trwają prace przy umacnianiu i profilowaniu skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim, Wielkiej Kępie i Radolinie, trwa także instalacja geowłókniny i kamienia hydrotechnicznego.

Warunki żeglugi

Wszyscy użytkownicy akwenu mogą śledzić zakładkę „Bezpieczeństwo morskie – warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W dalszym ciągu obowiązuje Komunikat nr 4/2020 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami oraz jego korekty, dotyczące zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się na Zalewie Szczecińskim pracami.

źródło/ fot. Urząd Morski w Szczecinie

Zobacz podobne

Karetka ufundowana przez Zarząd Portów już we flocie szpitala

Autor

Morski Oddział SG: prawie 30 ofiar handlu ludźmi w 2020 r.

KM

Grupa Lotos realizuje 360 inwestycji

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie