Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Ważne Żegluga

Przekop przez Mierzeję Wiślaną

Dwa unikatowe w skali kraju mosty obrotowe już działają. Falochrony Wschodni i Zachodni, budowane m.in. z betonowych „x-block plus”, mają pogrążanie ścianki szczelne. W śluzie, która stanowi serce inwestycji, zrealizowano większość prac żelbetowych i zamontowano dwie bramy. Cały czas budowana jest sztuczna wyspa, na którą trafił urobek z kanału, i odkładany będzie refulat z pogłębiania toru wodnego przez Zalew i rzekę Elbląg. Rynna przekopu i budynek Kapitanatu Nowy Świat już gotowe.

Inwestor przystąpił do realizacji kolejnych etapów budowy kanału łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.
Cała inwestycja ma być sfinalizowana w 2023 roku.

Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 kilometry, z czego ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał i cały tor wodny będą miały 5 m głębokości.

pj/Polska Morska fot. NDI Besix

Zobacz podobne

Za 5 miesięcy otwarcie kanału żeglugowego przez Mierzeję,właśnie zakończono główne prace w śluzie

BS

Współpraca międzyrządowa przy budowie fregat programu MIECZNIK

KM

Stocznia CRIST. Cięcie blach i położenie stępki dla dwóch jednostek offshore

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie