Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie Ważne

Modernizacja  stoczni „Gryfia”

Na dzień 9 stycznia 2023 r., firma Eco-Inwest pełniąca w imieniu MSR „Gryfia” S.A. rolę inżyniera kontraktu ”Modernizacja infrastruktury na potrzeby posadowienia nowego doku pływającego przy nabrzeżu Gdyńskim w Szczecinie” wyznaczyła Wykonawcy datę rozpoczęcia robót. Wykonawcą tego największego w ostatnich dekadach w MSR „Gryfia” S.A. zadania inwestycyjnego została wyłoniona w drodze postępowania przetargowego  Korporacja Budowlana Doraco, znana z realizacji dużych projektów inwestycyjnych między innymi w szczecińskim porcie czy mieście ( stadion Pogoni Szczecin ).

Podpisana 16 grudnia 2022 r., przez Prezesów Krzysztofa Zarembę i Amarendra Roy w imieniu MSR „Gryfia” S.A. umowa z Korporacją Budowlaną Doraco zakłada między innymi powstanie głębi dokowej o głębokości 17 metrów oraz dalb kotwiących dok. Na przedłużeniu nabrzeża Gdańskiego, wykonany zostanie pomost technologiczny o długości 60 metrów z torami dla żurawia do obsługi doku i tymczasowym miejscem odstawczym dla demontowanych fragmentów kadłuba i urządzeń statku, jak np. zestawów sterowych, śruby czy wału śrubowego, dzięki temu uzyska się wydłużenie nabrzeża cumowniczego dla statków cumujących przy nabrzeżu Gdańskim.

W ramach robót budowlanych w części lądowej, w rejonie nabrzeża Gdyńskiego / Gdańskiego, powstanie zaplecze doku z drogami dojazdowymi. Inwestycja obejmie także przebudowę nabrzeża  Gdyńskiego na długości ok. 300 m stanowiąc jednocześnie drogę komunikacyjną na dok nr 8. Pierwsze prace budowlane powinny rozpocząć się jeszcze w tym miesiącu i zakończyć się po 18 miesiącach, kiedy to nowy dok będzie gotowy do przeprowadzenia prób na głębi dokowej.

Można śmiało powiedzieć, że wprowadzenie do eksploatacji Doku nr 8 otworzy nowy rozdział w 70 – letniej historii stoczni „Gryfia”.  Nowy dok pozwoli nam na prowadzenie remontów dużych jednostek wchodzących na Bałtyk będących dotychczas poza zasięgiem ”Gryfii”. Dok nr 8, który powstaje w Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”,  będzie miał  235 metrów długości całkowitej i 47 metrów szerokości konstrukcyjnej, co pozwoli na dokowanie jednostek o długości ok. 230 m, szerokości do 36 m i masie dokowej do 24 tys. ton. Dla porównania – niedawno zmodernizowany, obecnie nasz największy stoczniowy Dok nr 5 pozwala na dokowanie statków o długości ok. 215 m, szerokości 34 m i masie dokowej 16 600 ton.

Cieszymy się, że po wielu miesiącach przygotowań , uzyskiwaniu zgód i pozwoleń , ciężkiej , niewdzięcznej bo niewidocznej dla otoczenia pracy udało się wyłonić generalnego wykonawcę prac budowlanych i przechodzimy do etapu ich fizycznej realizacji. Jesteśmy przekonani, iż tak uznany Wykonawca jak firma Doraco dotrzyma terminu realizacji inwestycji i w połowie przyszłego roku przy nabrzeżach stoczni Gryfia zostanie zacumowany nowy dok – mówi Artur Trzeciakowski, Dyrektor Naczelny Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” S.A.

Zobacz podobne

Konsultacje Rynkowe w związku z planowanym „Postępowaniem na korzystanie z Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia

PL

Podsumowanie roku 2019 w Stoczni „Gryfia”

Autor

PGNiG może rozpocząć wiercenie na złożu w ZEA w połowie 2022 r.

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie