Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo Inne

Budowa terminalu FSRU na wodach Zatoki Gdańskiej i rozbudowa Naftoportu to potężny element napędowy

– Projekty takie jak budowa terminalu FSRU na wodach Zatoki Gdańskiej, czy rozbudowa Naftoportu, stanowią potężny element napędowy, wręcz gwarancję, że przeładunki w perspektywie do 2030 r. będą miały szansę osiągnąć poziom 100 mln ton, i to tylko w Gdańsku. To kolejne rozwojowe, inwestycyjne faktory wzrostu dla Portu Gdańsk, który dziś już jest najszybciej rozwijającym się portem europejskim, 6. w UE. – mówił w programie „Raport gospodarczy” w TVP Gdansk Adam Kłos, pełnomocnik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. operacyjnych.

Nowy Terminal LNG (FSRU) to planowana do umiejscowienia w Zatoce Gdańskiej instalacja – a dokładnie pływająca jednostka FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit) – zdolna do wyładunku LNG, procesowego składowania i regazyfikacji LNG, a także do świadczenia usług dodatkowych. W ramach tej inwestycji planowana jest także rozbudowa krajowego systemu przesyłowego, która umożliwi efektywne rozprowadzenie gazu z rejonu Gdańska do klientów zarówno w Polsce, jak i w regionie. Nowy Terminal LNG 3 pozwoli na odbiór co najmniej 4,5 mld Nm gazu rocznie, z możliwością zwiększenia mocy regazyfikacyjnych w zależności od rozwoju rynku oraz wzrostu zapotrzebowania na gaz ziemny w kraju i w regionie. Oddanie inwestycji do użytkowania jest planowane w perspektywie 2027/2028 roku.

Źródło Port Gdańsk/Gaz System

Zobacz podobne

Wąsik: mam nadzieję, że zachód nareszcie zrozumiał, że NS2 powinien zostać pustą, zardzewiałą rurą na dnie Bałtyku

BS

Niemcy szukają pomysłów, które pozwoliłyby USA zrezygnować z sankcji na Nord Stream 2

KD

Obajtek: w koreańskim Ulsan odebraliśmy dwa z ośmiu gazowców zamówionych przez Grupę Orlen

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie