Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo Ministerstwo

Rusza wyczekiwana rozbudowa wałów przeciwpowodziowych w Krakowie

Wody Polskie do 2022 roku domkną system zabezpieczenia przeciwpowodziowego Krakowa. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie zmodernizuje w ramach inwestycji „Rozbudowa wałów przeciwpowodziowych rzeki Wisły w Krakowie” 20 km wałów na terenie trzech dzielnic Krakowa: Podgórza, Czyżyn i Nowej Huty. Inwestycja obejmie również część gminy Wieliczka. Jej realizacja pozwoli na kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Krakowa, w tym ochronę obiektów o strategicznym znaczeniu dla miasta i jego mieszkańców.

19 stycznia 2021 r. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie podpisało umowę  na rozbudowę wałów przeciwpowodziowych na Wiśle z firmą Skanska SA. W ramach inwestycji powstaną:

• Odcinek 1 – lewy wał rzeki Wisły od mostu Wandy do stopnia Przewóz wraz z wałami cofkowymi rzeki Dłubni;

• Odcinek 2 – lewy wał rzeki Wisły od stopnia Przewóz do Suchego Jaru;

• Odcinek 3 – prawy wał rzeki Wisły od stopnia Dąbie do stopnia Przewóz;

Wzmocnienie ochrony przeciwpowodziowej w Krakowie zapewni bezpieczeństwo mieszkańcom miasta i jego okolic. Podpisana dziś umowa jest wyrazem naszej dbałości o bezpieczeństwo hydrologiczne  – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Zmodernizowane wały przeciwpowodziowe będą chronić 40 tysięcy mieszkańców oraz ich mienie na obszarze 31 km².
Mają również stanowić kluczowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe dla infrastruktury miejskiej oraz pobliskich obiektów przemysłowych. Zabezpieczą m.in. Elektrociepłownię Kraków w Łęgu, oczyszczalnie ścieków Płaszów oraz Kujawy, Zakład Termicznego Przekształcania Odpadów przy ul. Giedroycia, część urządzeń technologicznych Zakładu Hutniczego Arcelor Mittal oraz wiele mniejszych zakładów przemysłowo-usługowych położonych przy ulicach Lipskiej, Jana Surzyckiego, Rybitwy i Christo Botewa.

Inwestycja jest realizowana w ramach „Projektu ochrony przeciwpowodziowej w dorzeczu Odry i Wisły”. Planowany koszt to ponad 93 mln zł. Prace rozpoczną się w 2021 roku i potrwają do połowy 2022 roku.
Projekt jest współfinansowany z funduszy Banku Światowego.

źródło: Ministerstwo Infrastruktury/zd: krakow.wody.gov.pl

Zobacz podobne

Dobry początek roku w portach Szczecin i Świnoujście

Autor

Projekt ustawy o offshore ma być zaopiniowany pod kątem bezpieczeństwa państwa i korupcji

Autor

Boje Pułku Morskiego na linii Bugu i Narwi

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie