Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Ważne

Budowa tunelu pod Świną 

Co słychać na budowie tunelu w Świnoujściu?

Na wyspie Wolin nadal trwają roboty porządkowe i utrzymaniowe. Trwa również demontaż tymczasowej rampy. W komorze startowej na wyspie Uznam trwa wykonywanie ściany dociskowej szczytowej, klatki schodowej, jak również szachtów i wsporników pod strop pośredni na wlocie do tunelu TBM. Rozpoczęło się także mrożenie gruntu przy budowie wyjść ewakuacyjnych. Na rampie i w tunelu wykonywanym metodą stropową montowana jest instalacja odwodnieniowa dla jezdni przy kanałach i w kanałach technologicznych.

Elementy systemu Stacji Separacji Płuczki (z ang. skrót STP) są demontowane i wywożone z placu budowy. Zakończyła się produkcja prefabrykatów na konstrukcje wewnętrzne w tunelu. Są to między innymi elementy pod płytę jezdną typu „U” oraz filigrany, a także płyty sufitowe. Kontynuowane są prace drogowe, między innymi roboty brukarskie.

Powstający pod cieśniną Świny tunel jest jednorurowy. W każdym kierunku będzie po jednym pasie ruchu o szerokości 3,5 metra oraz pasy awaryjne około 2 metrów szerokości.
Łączna długość tunelu i dróg dojazdowych to prawie 3,2 kilometra długości.

Głównym Inwestorem jest Gmina Miasto Świnoujście. Inwestorem zastępczym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin. Wykonawcą jest konsorcjum PORR/Gülermak. Nadzór nad projektem pełni SWECO/Lafrentz. Całkowity koszt inwestycji
to ponad 900 milionów złotych, z czego prawie 775,7 milionów to dofinansowanie z Unii Europejskie (85 procent). Resztę inwestor Gmina Miasto Świnoujście dokłada z własnego budżetu.

default

źródło/ fot./ mat. filmowy UM Świnoujście

Zobacz podobne

„Profesor Siedlecki” – statek badawczy z Gdańskiej Stoczni

BS

Poczta Polska wyemitowała znaczek „Przekop Mierzei Wiślanej”

BS

Stocznia Remontowa Shipbuilding  uczestniczy w Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie