W tunelu na wyspie Uznam rozpoczęło się mrożenie aktywne przy budowie wyjścia ewakuacyjnego EE1, natomiast przy wyjściu ewakuacyjnym EE2 trwa montaż instalacji mrożeniowej.
Co poza tym ?
Wsporniki, na których będą się opierały prefabrykaty, są zbrojone, deskowane i betonowane. Komora odbiorcza na wyspie Wolin nadal jest odwadniana. Na rampie i w tunelu wykonywanym metodą stropową trwają natomiast prace porządkowe.
Gotowy tunel wraz z drogami dojazdowymi będzie miał prawie 3,2 km długości. A sam odcinek wydrążony przez TBM dokładnie 1483,8 metrów. Tunel pod Świną będzie więc najdłuższą przeprawą podwodną w Polsce, która mieszkańcom, przedsiębiorcom i turystom zapewni dogodną komunikację.
Głównym Inwestorem jest Gmina Miasto Świnoujście. Inwestorem zastępczym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin. Wykonawca to konsorcjum PORR/ Gülermak. Nadzór nad projektem pełni SWECO/Lafrentz.
Całkowity koszt tej inwestycji to ponad 900 milionów złotych, z czego prawie 775,7 milionów to dofinansowanie z Unii Europejskiej (85 procent). Pozostałe środki Gmina Miasto Świnoujście dokłada z własnego budżetu.
źródło/ fot./mat. filmowy UM Świnoujście