Polski Portal Morski
Aktualności Inne

Kolejny klasyk regat żeglarskich, czyli Rolex Giraglia z udziałem załogi I Love Poland

Rolex Giraglia to prawdziwie klasyczne wydarzenie. Według legendy regaty zostały stworzone pewnego wieczoru w grudniu 1952 roku, kiedy prezesi włoskich i francuskich klubów wyobrazili sobie wyścig z Saint-Tropez do Genui jako wyzwanie między jachtami, które można również traktować jako wyzwanie między Włochami i Francją, mające na celu poprawę relacji po II wojnie  światowej.

Podczas pierwszej edycji Pucharu Giraglia w 1953 roku na starcie stanęły dwadzieścia dwa jachty. Liczba uczestników rosła stopniowo, a w 1998 roku Yacht Club de France zaczął organizować trzy dni wyścigów w Zatoce Saint-Tropez, natomiast w 2002 roku część tej imprezy przejął Société Nautique de Saint-Tropez. Od 2018 roku regaty zmieniły nazwę na Rolex Giraglia.

Dziś Rolex Giraglia przekroczyła oczekiwania swoich założycieli i stała się wydarzeniem, które trzeba przeżyć, przyciągającym setki załóg, zarówno amatorskich, jak i zawodowych, oraz różnego rodzaju jachty z całego świata. To wydarzenie sportowe jest prawdziwym połączeniem pasji, rywalizacji, fair play i glamour.

Regaty trwają wiele dni: rozpoczynają się wyścigiem wzdłuż wybrzeża na odcinku Sanremo – Saint-Tropez, następnie odbywają się krótkie wyścigi portowe, a w środę wystartuje wyścig offshorowy, w którym wystąpi jacht I Love Poland.

Trasa mierzy 241 mil morskich i prowadzi z Saint-Tropez dookoła Wyspy Ile Du Lavant położonej przy południowym wybrzeżu Francji i skały Giraglia na północy Korsyki, na metę przy Genui.

Start zaplanowany jest na godzinę 12:00 w środę 14 czerwca. W rywalizacji weźmie udział wiele jachtów z nowoczesnymi i dużymi Maxi na czele, jak choćby australijskim Black Jack, który zwyciężył ubiegłotygodniowe regaty 151 Miglia, w których I Love Poland był 6 na mecie.

Źródło mat. prasowy fot. ILP Wojciech Kosmala / PFN

Zobacz podobne

Połowa trasy podmorskiego gazociągu Baltic Pipe została już ułożona !

BS

Historia nazewnictwa polskich okrętów wojennych

BS

W Wilhelmshaven uruchomiono pierwszy terminal skroplonego gazu ziemnego

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie