Polski Portal Morski
Aktualności Porty Ważne

Gdańsk. Rekonesans po porcie

Ostatnie lata w porcie gdańskim to czas bardzo intensywnych zmian i inwestycji infrastrukturalnych – zapewnia dr inż. ktp. ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, trzymający pieczę nad portami Trójmiasta. Mogliśmy się o tym przekonać naocznie, wykonując rejs po porcie gdańskim. Naszym przewodnikiem była Alicja Janowicz z Kapitanatu Portu Gdańsk.

Wyruszyliśmy z  Nabrzeża Ziółkowskiego. Mogliśmy obserwować załadunek jachtów i suwnic portowych na Nabrzeżu Oliwskim. Naprzeciw jest Nabrzeże im. Obrońców Westerplatte z bazą promową i holownikami WUŻ. Na nabrzeżu Zakręt Pięciu Gwizdków  trwa budowa sekcji statkowych. Nieopodal mamy nabrzeże Wiślane. – Przeznaczone do przebudowy – wyjaśnia Alicja Janowicz. Potwierdza to stan techniczny tej części portu.

Mijamy Basen Górniczy z Nabrzeżami Rudowe i Węglowe, Dworzec Drzewny z hałdami węgla i pracującymi zraszaczami, minimalizującymi emisję pyłu. Przy Nabrzeżu Remontowym cumuje statek do stawiania morskich wież wiatrowych Les Alizes.

Przemierzamy Baseny Ostrawica I i Ostrawica II z pirsami remontowymi Gdańskiej Stoczni Remontowej. Dalej zmierzamy Kanałem Kaszubskim w stronę obrotnicy przy Polskim Haku (przy Nabrzeżu Zdobywców Kołobrzegu) – gdzie cumują ponadgabarytowe statki do remontu. Po przeciwnej stronie mamy Nabrzeże Chemików Grupy Azoty i nabrzeże Przemysłowe z kruszywem i złomem na placach.

Z obrotnicy przy Polskim Haku popłynęliśmy w stronę Mostu Pontonowego (przy Nabrzeżu Trawlerowym.  – Pontonem, który tu cumuje, transportowano monopolu (rurę łączącą fundament wiatraka z turbiną) na „Les Alizes” – dodaje pani Alicja.

W drodze powrotnej na trasie naszego rejsu było nabrzeże Krakowskie z dwoma dużymi sekcjami statkowymi – w naszym przekonaniu to elementy budowanego tu promu dla Polskiej Żeglugi Morskiej. Bardzo interesujący rejs zakończyliśmy w siedzibie Kapitanatu Portu Gdańsk

Przy Nabrzeżu Ziółkowskiego, zostaliśmy podjęci po kapitańsku przez Cezarego Przepiórkę, zastępcę Kapitana Portu.

PJ

Fot.: Polska Morska

Zobacz podobne

Prace przy konstrukcjach wewnętrznych i roboty wykończeniowe, czyli wrzesień za nami

KM

Polski Ład dla Pomorza Zachodniego. Konferencja Premiera w Porcie Szczecin

AB

IMGW: gwałtowne wzrosty stanów wody na Wybrzeżu

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie