Polski Portal Morski
Aktualności

Nietypowy ładunek na promie Polonia

Kilka dni temu na pokład Polonii wjechał nietypowy ładunek. Wraz z fińską firmą Silvasti przewożono elementy turbin wiatrowych. Był to wymagający transport, który wiązał się ze specjalnymi przygotowaniami ze strony pilotów i całej obsługi promu.

MF Polonia została zbudowana w roku 1995 w stoczni Langsten w Norwegii. Do 1996 roku był największym promem uniwersalnym (pasażersko-samochodowo-kolejowym) na świecie. Od 2004 roku, po odkupieniu od spółki Euroafrica 50% udziałów w promie, jedynym właścicielem jednostki jest Polska Żegluga Morska. Polonia pływa w barwach Unity Line.

Prom może zabrać 1000 osób, dla których przeznaczono 618 miejsc w 212 kabinach trzech kategorii. Oprócz pasażerów zabiera także samochody osobowe, ciężarowe i wagony kolejowe. Łączna długość linii ładunkowej (pasów dla ładunków tocznych) wynosi 2200 metrów, na pokładzie kolejowym znajduje się 6 torów kolejowych o łącznej długości ponad 600 m. 

Źródło, fot. Unity Line/Wikipedia

Zobacz podobne

Polenergia miała wstępnie 95,1 mln zł skorygowanego zysku netto w I poł. 2021 r.

JJ

Orlen. Jak dostać się na platformę morską?

AB

Eksperci: terminal kontenerowy w Świnoujściu jest potrzebny!

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie