Port Gdańsk po Międzynarodowych Targach Logistyki i Transportu w Chinach (Shenzhen) – CILF 2023. Port miał okazję zaprezentować swoją ofertę handlową, również podczas odbywającego się Shenzhen World Port Chain Strategy Forum 2023. Stoisko Port Gdańsk cieszyło się sporym zainteresowaniem odwiedzających. Wspólnie z Portem Gdańsk wystawiali się: Adampol SA, Kador i Langowski Logistics.
Przedstawiciele Portu Gdańsk: Michał Stupak z Departamentu Handlowego oraz Brigitte Zhang z Biura Portu Gdańsk w Szanghaju odwiedzili porty Qinzhou oraz Guangzhou. Byli w Nanningu, mieście położonym 150 km od morza, gdzie znajduje się siedziba Beibu Gulf Ports (BGP), zrzeszającego trzy porty: Qinzhou, Beihai i Fanchengang.
Porty Zatoki Beibu w 2022 roku przeładowały 370 mln ton ogółem, w tym 7 mln TEU. Port Guangzhou, z którym w 2016 r. Port Gdańsk podpisał list intencyjny o współpracy, posiada aż 154 regularne linie kontenerowe (przeładowuje 24,4 mln TEU).
Port Gdańsk wraz z firmami Adampol, Kador oraz Langowski Logistics, zorganizował spotkanie handlowe, w którym uczestniczyło ponad 50 chińskich firm.
W trakcie spotkań, rozmówcy byli zainteresowani powierzchniami magazynowymi już istniejącymi, ale także inwestycjami na gruntach portowych. Chińczycy byli ciekawi strategii jaką przyjął Port Gdańsk w związku z pandemią i zmianą sytuacji geopolitycznej, spowodowaną agresją Rosji na Ukrainę. Byli pod wrażeniem tego, że dajemy sobie radę, nie tylko z utrzymaniem dotychczasowych wolumenów, ale przede wszystkim, że notujemy wzrosty przeładunków, podczas gdy większość portów europejskich ma spadki – podsumowuje wyjazd Michał Stupak.
Źródło Port Gdańsk