Polska Grupa Zbrojeniowa ogłosiła nową strategię rozwoju na lata 2024-2033. Jej głównym zadaniem jest wzmocnienie pozycji na rynku krajowym i zagranicznym. W komunikacie Grupa podkreśla także dotychczasowe inwestycje m.in. w tworzenie nowych linii produkcyjnych.
Przemysł zbrojeniowy
Wojciech Koźmic z PGZ powiedział w Polskim Radiu 24, że nowa strategia nie jest rewolucją, choć została inaczej skonstruowana.
– Poprzednia strategia obowiązywała do 2023 roku. Głównym czynnikiem, który stał za nowym dokumentem były zmiany w naszym otoczeniu zewnętrznym i wyzwania jakie przed grupą PGZ pojawiły się w związku z dużym zainteresowaniem naszego głównego klienta czyli Sił Zbrojnych RP – powiedział.
– Ten dokument jest trochę inaczej skonstruowany niż poprzedni. Należy jednak pamiętać, że przemysł zbrojeniowy działa długofalowo. Nie wywracamy więc do góry nogami pomysłów na działalność PGZ – dodał.
Gość Polskiego Raida 24 podkreślił, że na najbliższe lata grupa chce się skupić na rozwoju.
– Jest jak najbardziej pewna kontynuacja, ale wyzwania i pomysły, które się pojawiły zostały przelane na papier. Bardzo istotny nacisk kładziemy na spółki PGZ – powiedział.
– Słowem, który definiuje ten dokument jest rozwój. Chodzi o rozwój produkcji, technologii, sprzedaży – dodał dyrektor Departamentu Strategii Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
źródło: polskieradio24.pl / fot. pixabay