Polski Portal Morski
Aktualności

Budowa tunelu w Świnoujściu. Kolejny etap

140 dni mrożenia gruntu pod wodą, by wykopać otwory na wyjścia ewakuacyjne – to nowe i obecnie największe wyzwanie wykonawcy tunelu w Świnoujściu. Budowa podziemnych wyjść ma potrwać pół roku.

Zakończyło się drążenie, przyszedł czas na mrożenie. Wykonawca tunelu pod Świną rozpoczął prace związane z wbudowywaniem prefabrykatów, które w przyszłości będą stanowiły wyjścia ewakuacyjne tunelu. Barbara Michalska, zastępca prezydenta Świnoujścia wyjaśnia, że samo drążenie, to tylko część budowy.

– „Budowa tunelu w tej chwili wchodzi w okres właściwie jego wyposażania, bo przewiert już mamy, więc trzeba przystępować i wykonawca już przystępuje do budowy wyjść ewakuacyjnych. Już zaraz będą wchodziły firmy z wyposażaniem w instalację całego obiektu. To oczywiście jeszcze potrwa wiele miesięcy” – zapowiedziała.

Droga ewakuacyjna znajdowała się będzie pod jezdnią. To oznacza, ze wykonawca będzie musiał przebić się poza obudowę tunelu. By tego dokonać, grunt musi zostać schłodzony. 

Wykonawca jest w trakcie przygotowania instalacji solankowych, które wpuszczone w grunt będą miały nawet minus 35 stopni Celsjusza, a sam grunt około minus 10 stopni. 

Wszystko to ma zminimalizować ryzyko niestabilności wykopu i zalania go wodami gruntowymi. Budowa tej części inwestycji potrwa pół roku, a cały tunel ma być ukończony na przełomie 2022 i 2023 roku.

Źródło/fot.: Radio Szczecin

Zobacz podobne

Prace PLK w porcie w Szczecinie przekroczyły półmetek

AB

Duże zyski PGNiG i plany na Baltic Pipe

KM

Jak powstawał tunel pod Świną

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie