Polski Portal Morski
Bez kategorii Porty Stocznie Żegluga

Próby morskie jednostki H-13 Przemko

H-13 Przemko to ostatni z serii sześciu holowników projektu B860 budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding SA dla Marynarki Wojennej RP. W poniedziałek, 26 kwietnia rozpoczęły się próby morskie jednostki, po których nastąpi przekazanie Zamawiającemu.

Podczas trwających kilka dni testów morskich SAT (ang. Sea Acceptance Test) zostaną sprawdzone systemy i urządzenia okrętowe jednostki, wynikające z umowy oraz wymogów klasyfikatora jakim jest Polski Rejestr Statków, w szczególności systemy łączności oraz systemy napędowe i manewrowe wraz z uciągiem na palu.

W maju jednostka ma przejść próby zdawczo-odbiorcze.

Po zakończeniu wszystkich formalności, w drugiej połowie maja br. H-13 Przemko wejdzie w skład 12. Dywizjonu Trałowców i razem z H-11 Bolko oraz H-12 Semko będzie pełnił służbę w świnoujskiej 8. Flotylli Obrony Wybrzeża.

H-13 Przemko jest ostatnim z serii sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP na mocy kontraktu podpisanego z Inspektoratem Uzbrojenia w czerwcu 2017 roku. Pięć jednostek pomocniczych z zakontraktowanych sześciu – H-12 SemkoH-11 BolkoH-1 GniewkoH-2 Mieszko i H-3 Leszko zostały już przekazane Zamawiającemu.

Holowniki projektu B860 przeznaczone są zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.

źródło: RSB

Zobacz podobne

Szczeciński Park Przemysłowy zmienił nazwę na Stocznia Szczecińska Wulkan

AB

W 2021 r. zaplanowano 700 mln zł na przekop Mierzei Wiślanej

Autor

Brexit a transport morski

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie