Rozwój infrastruktury portowej, finansowanie projektów w sektorze portowym, zwiększenie bazy ładunkowej i przyciąganie przepływów ładunków, cyfryzacja portów oraz wprowadzenie innowacyjnych technologii, szukanie partnerów do wspólnych przedsięwzięć zapewniających zrównoważony rozwój przemysłu i gospodarki morskiej – to cele, jakie stawiają przed sobą uczestnicy trzeciej już edycji Ukraińskiego Forum Portowego, które zorganizowano w Odessie.
Na dwudniowej konferencji wśród szerokiego grona prelegentów i uczestników byli najwyżsi urzędnicy, członkowie misji dyplomatycznych, przedstawiciele międzynarodowych organizacji morskich, czołowi światowi i krajowi operatorzy portów, duzi producenci i handlowcy, inwestorzy prywatni oraz przedstawiciele biznesu korporacyjnego.
W wydarzeniu uczestniczyli również przedstawiciel polskiej branży morskiej.
– Dzięki inwestycjom z ostatnich pięciu lat w gospodarkę morską staliśmy się ważnym hubem transportowym na Morzu Bałtyckim. Nie tylko dla Polski, ale również dla całego regionu Europy Środkowej i Wschodniej – podkreśla jeden z uczestników, Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. – Powinniśmy rozwijać wszystkie możliwe potoki ładunkowe, które mogłyby trafiać do Polski. Bardzo ciekawym kierunkiem jest transkaspijski korytarz transportowy. Powinniśmy zrobić wszystko, aby zwiększający się wolumen towarów z Turcji i państw kaukaskich takich jak Azerbejdżan, Armenia i Gruzja trafiał na rynek europejski za pośrednictwem polskich portów morskich. Dlatego wspólnie z PKP S.A. pracujemy nad uruchomieniem otwartego i regularnego połączenia kolejowego pomiędzy portami basenu Morza Czarnego, głównie Chornomorsk i Odessa, a Portem Gdańsk.
pj
1 komentarz
Dobrze by było połączyć Wisłę z Dnieprem. Wtedy transport byłby rzeczny i jeszcze tańszy. Z tym że te dwie rzeki kusiły by być połączone za pośrednictwem Prypeci która przebiega przez Białoruś, a na dzień dzisiejszy mogłoby być trudne dogadanie się z Białorusią która można powiedzieć że jest już stracona na rzecz Rosji