Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Nowy armator i ładunki mogą wypłynąć z polskich portów

Skandynawowie planują uruchomić przewozy naczep samochodowych z Gdańska lub Gdyni. Port w Świnoujściu chce przeładowywać je z pociągów jadących aż znad Morza Śródziemnego.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poinformował w sprawozdaniu z działalności, że prowadzi rozmowy z przedstawicielami grupy Wallenius Marine w sprawie otwarcia tzw. feederowej linii ro-ro do portów w Sodertalije i Vasteras, leżących w środkowej Szwecji. Spółka zajmuje się projektowaniem statków i zarządzaniem flotą, zwłaszcza niskoemisyjną. Należy do Soya Group, która prowadzi także działalność na rynku nieruchomości” – wyjaśniono.

Dodano, że „Wallenius Marine wraz z firmą Greencarrier utworzyła operatora Lakeway Link, który może świadczyć usługi z polskich portów”. „Chodzi o przewozy naczep samochodowych specjalistycznymi statkami, mogącymi wpływać przez jezioro Mälaren, połączone kanałem z Bałtykiem, do szwedzkich portów. Transport samych naczep promami w głąb Szwecji ograniczy ruch ciężarówek, pozwalając obniżyć ślad węglowy” – wskazano.

Przekazano, że „ze sprawozdania gdańskiego portu wynika, że w grę wchodzi nie tylko uruchomienie połączeń, ale także dzierżawa przez nowego partnera terenu pod parking naczep i magazynu lekkiego, o powierzchni liczącej w sumie 1-2 ha”. „Proponowana przez port lokalizacja to Wolny obszar celny lub Nabrzeże Obrońców Westerplatte. Wczoraj odbyło się spotkanie stron na temat nowych połączeń” – czytamy.

„Decyzje mogą zapaść do końca roku” – powiedziała „PB” Małgorzata Kaliszewska, rzecznik ZMPG.

Źródło PAP fot. Port Gdańsk

Zobacz podobne

Jest „możliwość porozumienia”. Chodzi o terminal kontenerowy w Świnoujściu

Bartłomiej Czetowicz

Premier RP będzie gościem specjalnym szczytu krajów nordyckich i bałtyckich

Bartłomiej Czetowicz

Prezes Wód Polskich: ustalanie taryf za wodę i ścieki powinno wrócić do samorządów

Bartłomiej Czetowicz

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie