Polski Portal Morski
Aktualności Ministerstwo Żegluga

Gróbarczyk: nie widzę ryzyka zmiany wartości kontraktu na przekop Mierzei Wiślanej

Wzrost cen materiałów budowlanych nie powinien wpłynąć na wartość kontraktu na budowę drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – ocenił w wypowiedzi dla PAP wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

„Nie powinno być żadnego ryzyka (zmiany ceny – PAP), ponieważ większość pracy mamy już wykonanych. Pozostają przede wszystkim prace pogłębieniowe i umocnieniowe” – powiedział wiceminister zapytany przez PAP, czy w wzrostem cen materiałów budowlanych może wpłynąć na wartość kontraktu.

Wiceminister podtrzymał też terminie otwarcia przekopu, który zaplanowano na ten rok. „Planujemy otwarcie na drugą połowę roku” – dodał.

Umowa z wykonawcą kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną została podpisana w 2019 roku z polsko-belgijskim konsorcjum NDI i Besix, które zaproponowało cenę 992 mln 270 tys. zł.

Docelowo nowa droga wodna między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą przekopu (pierwszego etapu-PAP) konsorcjum firm NDI i Besix.

źródło PAP/ fot. Polska Morska

Zobacz podobne

Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Finansowych

PL

W. Brytania: Rząd wprowadza zakaz świadczenia usług transportu rosyjskiej ropy

KM

Urządzenie do produkcji polipropylenu już w Policach. Postępy w budowie fabryki

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie