Port Gdańsk przy współpracy BLG Logistics i Adampol SA przeładowuje tysiące aut. W roku przeładowuje się tu ok.80 tysięcy samochodów! Jest to zarówno eksport i import. W eksporcie są to głównie marki Kia, Hyuandi. Auta te z reguły trafiają do Wielkiej Brytanii, na pokładach charakterystycznych czerwonych statków KES. W imporcie są to marki Opel, Mitsubishi i Suzuki, które trafiają zarówno na nasz krajowy rynek jak i do Czech, Słowacji, Węgier, Ukrainy, Litwy czy Łotwy.
Port Gdańsk to jedyny bałtycki port, który obsługuje bezpośrednie połączenia kontenerowe z Chinami. Jest on dla Azji morską bramą do rynków Europy Środkowo-Wschodniej, najdynamiczniej rozwijającego się regionu Unii Europejskiej.
W Porcie Gdańsk, rozpoczyna się i kończy wiele międzynarodowych korytarzy transportowych. Teren portu dzieli się na dwa obszary. Pierwszy z nich to port wewnętrzny, usytuowany wzdłuż Martwej Wisły oraz kanału portowego. Drugi to port zewnętrzny, zlokalizowany bezpośrednio na wodach Zatoki Gdańskiej.
Na terenie portu wewnętrznego znajdują się: terminal kontenerowy, terminal promowo-pasażerski i RO-RO, nabrzeża do przeładunku m .in.samochodów osobowych. Port wewnętrzny przystosowany jest do przeładunku drobnicy konwencjonalnej i towarów masowych .
źródło / fot. / mat. filmowy Port Gdańsk