Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Porty Ważne

Postęp prac przy pogłębianiu toru podejściowego w Porcie Gdynia


W Porcie Gdynia trwa realizacja projektu „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego”.

Firma PORR S.A. na tym kontrakcie jest wykonawcą w zakresie przebudowy i modernizacji głowic falochronów przy wejściu głównym do Portu Gdynia. Prace są już zaawansowane, aktualnie trwa pogrążanie pali rurowych (o długości ponad 30 metrów i średnicy 1 metr każda) na głowicy południowej, przy użyciu młota hydraulicznego.  Betonowozy, które możemy zobaczyć na filmie, są transportowane do głowic na pontonie o nośności 750t. W przypadku skomplikowanych inwestycji hydrotechnicznychstosowane jest tzw. betonowanie korka podwodnego .Odbywa się ono metodą „Contractor” , która polega na umieszczeniu rury o długości 14mb w wodzie i w momencie oparcia się rury o dno, rozpoczyna sie podawanie betonu.

Z prac na falochronie, trwa rozbiórka przy użyciu koparki. Z kolei specjalistyczną koparką linową z czerpakiem podawane wydobywany jest materiał piaszczysty z dna z dodatkiem wapna, który posłuży do zasypywania pali.

Tor prowadzący do Portu Gdynia będzie 130 metrów szerszy i o 3 metry głębszy. W czwartek, 10 lutego Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na realizację zadania pn. „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II – Pogłębienie toru podejściowego”. Przedsięwzięcie zapewni bezpieczną żeglugę statków o długości 400m, szerokości 58m i zanurzeniu do 14,5m.  Poprawa bezpieczeństwa nastąpi również poprzez rozbudowę i przebudowę głowic falochronów w wejściu głównym portu oraz remont i modernizację oznakowania nawigacyjnego.

Tor wodny po zakończeniu prac na długości ok. 3,7 km będzie miał szerokość w dnie 280 m i głębokość 17 m. Łączna kubatura robót czerpalnych wynosi 3,5 mln m3,  z czego 650 tys. zostanie wbudowane w brzeg morski, w ramach sztucznego zasilania (refulacji). Przebudowie  i rozbudowie ulegnie również Falochron Główny Wschodni w części południowej i północnej. Wzdłuż falochronu, po obydwu jego stronach oraz od czoła, wykonana zostanie stalowa ścianka szczelna. Natomiast wykonanie i remont oznakowania nawigacyjnego obejmie tor podejściowy oraz wejście do portu.

źródło PORR S.A. / Port Gdynia/ fot. /mat. filmowy PORR S.A.

Zobacz podobne

Stan dna Bałtyku okiem naukowców

KM

Ropa zalicza drugi tygodniowy wzrost notowań

KM

Polska i Czechy finalizują rozmowy ws. zwiększenia przesyłu gazu

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie