Polski Portal Morski
Porty Uncategorized Żegluga

Port Gdynia. Nowe połączenie żeglugowe Gdynia – Oslo – Kłajpeda

Firma ViaSea Shipping AS z siedzibą w Norwegii uruchamia swój oddział w Gdyni. Tym samym powstanie nowe połączenie żeglugowe Gdynia- Oslo-Kłajpeda. Będzie to kolejna linia łącząca Gdynię z krajami bałtyckimi.

Viasea Shipping rozszerza swoją działalność i już w marcu, otwiera nowe oddziały w Gdyni i Kłajpedzie (Litwa) , a w styczniu otworzyli biuro w Moss (Wielka Brytania). Posiadają siedzibę również w Rotterdamie (Holandia). Połączenia na morzu bałtyckim będą w 100% obsługiwane przez firmę Viasea.

Nowa linia z bezpośrednimi zawinięciami do BCT – Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni będzie obsługiwana w cyklu tygodniowym już od 19 marca br. przez jednostkę Greetje.

Viasea to szybko rozwijający się norweski operator połączeń morskich shortsea, oferujący szybkie i niezawodne rozwiązania typu door-to-door w Europie Północnej.

Niezawodne usługi short sea z Gdyni / Kłajpedy do Norwegii to bardzo ważna usługa dla eksportu z północnej części Europy. Otwarcie własnych oddziałów w Gdyni / Kłajpedzie pozwoli nam dobrze zadbać o naszych obecnych klientów, a także rozwinąć działalność i umocnić pozycję w tym obszarze – mówi Dyrektor Zarządzający Viasea Shipping, Morten Pettersen.

Porty będą obsługiwane przez Viasea w następującym harmonogramie – Gdynia BCT (piątek/sobota) – Oslo  (poniedziałek) – Kłajpeda (czwartek) – Gdynia BCT (piątek)

Z niecierpliwością czekam aby dołączyć do zespołu Viasea i wesprzeć naszych obecnych klientów. Z optymizmem patrzę na dalszy rozwój branży shortsea i feederowej wraz z  zespołem firmy – mówi Leszek Lange.

Transport morski jest alternatywą bardziej ekologiczną w porównaniu do transportu drogowego, okazał się również bardziej opłacalny. Korzystanie z firm zajmujących się kompleksowym przewozem towarów po Europie jest rozwiązaniem korzystnym nie tylko pod względem finansowym, ale i bezpieczeństwa. Drogi morskie, obok dróg powietrznych, zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa. Przesyłki morskie objęte są przez rygorystyczne regulacje prawne, ładunki każdorazowo muszą być odpowiednio przygotowane i zabezpieczone na czas żeglugi oraz pobytu w porcie.

Transport morski kontenerowy jest opłacalny nie tylko dla wielkich koncernów, ale nawet dla małych czy mikro przedsiębiorstw.

Zwiększone zainteresowanie partnerów biznesowych Portu Gdynia, związane jest z konsekwentnie realizowaną Strategią Rozwoju. Wzrosty przeładunków, trwające inwestycje oraz wysoka jakość usług na terminalach są dostrzegane przez kontrahentów, którzy widzą potencjał w naszym porcie – komentuje Adam Meller, Prezes Spółki  Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Port Gdynia rozwija sieć połączeń z krajami bałtyckimi oraz sieć żeglugową short sea shipping.

W przeładunkach kontenerów Port Gdynia utrzymuje tendencje wzrostowe w pierwszym kwartale 2021 roku. Przeładunki rosną, mimo pandemii i spowolnienia gospodarczego. W okresie styczeń – luty 2021 r. przeładowano 153898 TEU, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2020 r. – 140067 TEU – jest wzrostem o 9,9% w przeładunku kontenerów.

Stale rosnące wyniki to uwiarygodnienie zasadności rozbudowy Portu Gdynia o głębokowodny terminal kontenerowy, poprzez wyjście w morze.

Źródło Port Gdynia

Zobacz podobne

Szwecja/ Pierwszy na świecie bezzałogowy prom elektryczny pływa już w Sztokholmie

AB

Nowy most nad Regalicą- inwestycja wyczekiwana od lat

PL

Estyjska, Brysna i Śmięcka – to propozycje nazw nowych wysp na Zalewie Wiślanym oraz Zalewie Szczecińskim

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie