Polski Portal Morski
Aktualności

Projekt FSRU – badania dna morskiego w Zatoce Gdańskiej na zaawansowanym etapie

Projekt FSRU – badania dna morskiego w Zatoce Gdańskiej są na zaawansowanym etapie.Obecnie trwają prace obejmujące sondowanie dna morskiego sondą statyczną (CPT – Cone Penetration Test) oraz prowadzone jest badanie wibrosondą. Uzyskane wyniki pozwolą optymalnie zaprojektować fundament konstrukcji nabrzeża tj. wyznaczyć odpowiednie długości pali, ich prognozowaną nośność na wciskanie i wyciąganie oraz wyznaczyć wymiary fundamentów bezpośrednich. Tym samym badania umożliwią ustalenie ostatecznej lokalizacji i technologii budowy Terminala, co stanowi kluczowy krok dla dalszych prac.

Celem inwestycji jest stworzenie infrastruktury, która umożliwi odbiór dostarczanego drogą morską dodatkowego wolumenu skroplonego gazu ziemnego, jego regazyfikację oraz wprowadzenie do Krajowego Systemu Przesyłowego.

Inwestycja zakłada umiejscowienie w rejonie Gdańska pływającej jednostki FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit), zdolnej do wyładunku LNG, procesowego składowania i regazyfikacji LNG, a także do świadczenia usług dodatkowych. W zależności od przyjętych założeń w zakresie modelu świadczenia usług, w tym między innymi zakładanego podziału zdolności terminalu na Sloty, w ramach których świadczone będą usługi regazyfikacji albo usługi regazyfikacji i usługi dodatkowe. Terminal FSRU mógłby być przystosowany do prowadzenia regazyfikacji na poziomie odpowiadającym około 6,1 mld m3 paliwa gazowego rocznie. Ponadto, na tym etapie zakładana jest jeszcze możliwość zwiększenia mocy regazyfikacyjnych w zależności od rozwoju rynku oraz wzrostu zapotrzebowania na gaz ziemny w kraju i w regionie.

W ramach programu planowana jest także rozbudowa krajowego systemu przesyłowego, która umożliwi efektywne rozprowadzenie gazu z rejonu Gdańska do klientów w Polsce i w regionie.

Projekt FSRU uzyskał dofinansowanie od Komisji Europejskiej w ramach instrumentu „Łącząc Europę” CEF FunduszeUE.

Źródło, fot. Gaz-System

Zobacz podobne

Terminal kontenerowy w Świnoujściu zabezpieczy przeładunki Europy Centralnej i Południowej

JK

Piotr Gliński: Muzeum Archeologii Podwodnej i Rybołówstwa Bałtyckiego będzie obiektem unikatowym w skali kraju

AB

 Czechy i Słowacja zainteresowane terminalem FSRU w Zatoce Gdańskiej

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie