Polski Portal Morski
Aktualności

Tunel w Świnoujściu. 100 tysięcy m3 betonu na całą budowę tunelu!

Prace nad budową tunelu w Świnoujściu wciąż posuwają się do przodu. Zakończyło się uszczelnianie płyty dennej i ścian szczelinowych oraz demontaż niepotrzebnego już żelbetowego toru dla bram maszyny TBM i odpompowywanie wody – to wszystko działo się w komorze startowej na wyspie Uznam.

Zamontowano kolejne pierścienie dwumetrowe. Razem już jest 170 ringów półtorametrowych i 86 dwumetrowych – docelowych. Ponadto trwają prace przy wiadukcie nad segmentem S7. Wykonywano izolację stropu górnego w segmentach S10 i S11. Prace porządkowe po robotach wodno-kanalizacyjnych wzdłuż ul. Karsiborskiej. Trwa jednocześnie budowa drogi głównej DK 93 i dojazdu do oczyszczalni. Nie mniej dzieje się po drugiej stronie cieśniny, na wyspie Wolin. Komora odbiorcza TBM jest odwadniana – podobnie jak rampa i tunel wykonywany metodą stopową. Prace przy wiadukcie nad segmentem R11.

Obecnie przygotowywana jest obudowa do tunelu pod Świną. Elementy obudowy, które Wyspiarka montuje w drążonym tunelu, powstają w pobliskim zakładzie prefabrykacji. Na przygotowanie obudowy potrzeba 29 tysięcy metrów sześciennych betonu.

Łącznie na całą budowę pójdzie 100 tysięcy metrów sześciennych betonu z czego na ściany szczelinowe 38 tys. m3, a na konstrukcje 23 tys. m3. A do tego około 11 tysięcy ton stali! To naprawdę ogromna inwestycja!

źródło: UM Świnoujście

Zobacz podobne

Premier: zamówionego węgla mamy bardzo dużo, ale wąskim gardłem jest dystrybucja po Polsce

BS

O rewizji sieci TEN-T i Pakiecie Mobilności w Brukseli

BS

610 mln euro na morską farmę wiatrową Orlenu. Europejski Bank Inwestycyjny dokłada się do budżetu

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie