Polski Portal Morski
Aktualności Technologie

PRS na sympozjum Hydronav 2021

W dniach 19 i 20 maja 2021 odbyło się sympozjum Hydronav ’21 organizowane przez Politechnikę Gdańską, Fundację Bezpieczeństwa Żeglugi i Ochrony Środowiska i Gdański Oddział Polskiej Akademii Nauk.

To już 22. edycja wydarzenia, skupiającego ekspertów i naukowców zajmujących się, między innymi problematyką nawigacji w żegludze, zagadnieniami hydromechaniki statków i konstrukcji offshore.

Sympozjum było podzielone na 5 sesji, podczas których szczegółowo pochylano się nad licznymi tematami badawczo- rozwojowymi branży morskiej. Wśród uczestników konferencji można wymienić przedstawicieli, m.in. Politechniki Gdańskiej, Akademii Morskiej w Szczecinie, Centrum Techniki Okrętowe. Fundacji Bezpieczeństwa Żeglugi i Ochrony Środowiska z Iławy, Instytutu Morskiego z Gdyni, a także Polskiego Rejestru Statków.

W pierwszym dniu wydarzenia odbyły się 3 sesje. Pierwsza sesja wydarzenia dotyczyła oporów i napędu jednostek. Krótkiego przeglądu zmian w wymaganiach dla napędu statku uzyskującego klasę lodową dokonał specjalista techniczny PRS Marek Narewski przedstawiając wypracowane w IACS wymagania, które zostały zaimplementowane w Przepisach PRS. Druga sesja dotyczyła manewrowości statku, a głos w niej zabrali m.in. przedstawiciele podmiotów organizujących wydarzenie. Sesja zawierała prezentacje dotyczące doświadczeń i problemów wynikających z prowadzonych badań modelowych. W trzeciej sesji, związanej z zaawansowanym modelowaniem obliczeniowym i eksperymentalnym, głos zabrał specjalista techniczny PRS Janusz Narewski. W swojej prelekcji omówił pojęcie „cyfrowego bliźniaka” statku, który towarzyszyłby jednostce w całym cyklu jego życia, z perspektywy towarzystwa klasyfikacyjnego.

Drugi dzień  sympozjum rozpoczęła sesja dotycząca zagadnień związanych z właściwościami morskimi statków. Na początek przedstawiono zespołową pracę dotyczącą obowiązujących wymagań statecznościowych. a także tymczasowych wytycznych IMO odnośnie kryteriów statecznościowych statku nieuszkodzonego i ich wdrażania w PRS poprzez tworzenie wewnętrznego dedykowanego oprogramowania. Temat opracowali: dr Monika Warmowska-Gadzińska, dr inż. Andrzej Laskowski, Henryk Purowski oraz Maja Malinga z Pionu Naukowo-Badawczego PRS. Tę samą sesję zakończyło wystąpienie specjalisty technicznego Andrzeja Jankowskiego, w której przedstawił metodę wykonania analizy awaryjnego wodowania łodzi ratunkowej z pasażerskiego promu ro-ro. Ostatnia sesja konferencji poświęcona była tematyce offshore i morskiej energetyce wiatrowej.

Udział przedstawicieli Polskiego Rejestru Statków S.A. w wydarzeniu, w którym uczestniczyło wielu przedstawicieli polskich uczelni, instytutów badawczych związanych z branżą morską, pozwala PRS umacniać pozycję instytucji skupiającej specjalistów o bogatym doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy.


– Regularnie uczestniczymy w wydarzeniach o charakterze naukowym i prezentujemy wyniki naszych prac badawczo-rozwojowych. Hydronav jest doskonałą okazją, aby poznać metody rozwiązywania aktualnych problemów badawczych związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa żeglugi czy obiektów offshore. Przedstawiciele PRS mają możliwość podzielenia się swoimi kompetencjami w prowadzonych pracach nad rozwojem Przepisów PRS – wskazuje dr Monika Warmowska-Gadzińska, dyrektor Pionu Naukowo-Badawczego PRS S.A.

źródło: PRS

Zobacz podobne

Rekord wszechczasów przychodów Kanału Sueskiego

KM

Nurkowie marynarki wojennej USA próbują wydobyć szczątki chińskiego balonu szpiegowskiego

BS

Budowa pierwszej polskiej fregaty jeszcze w tym roku. Agencja Uzbrojenia zakończyła szczegółowe rozmowy dot. programu Miecznik

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie